کد خبر: ۱۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵

اعتراض به جعل نام «پنگول»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران با اعلام ساخت فیلم سینمایی «پنگول» به تهیه کنندگی داریوش بابائیان و کارگردانی مسعود کرامتی، تاکید کرد جعل نام از شخصیت‌های عروسکی محبوب گروه‌های کودک تلویزیون امری ناخوشایند است.

علی زارعان با ارسال یادداشتی با عنوان «این کودکان بی‌گناه و بدعت جعل برای درآمد» مطلبی را در انتقاد به جعل عروسک «پنگول» بیان کرده است.

در یادداشت زارعان آمده است: «مطلبی خواندم از آقای مهدی هنرمند و ادعایشان در خصوص «فنگول و چنگول» و بهره‌مندی ناشایست ایشان از نام و نشان برنامه‌های صدا‌وسیما که لازم دیدم بنویسم تا خوانندگان عزیز بیشتر بدانند و بهتر قضاوت کنند.... حالا فرض کنیم کسی بیاید بورنگ بسازد به تقلید از پورنگ یا میتیله بسازد به تقلید از فیتیله یا فنگول به تقلید از پنگول ...»

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران در این یادداشت اشاره کرده است: «سازمان صدا‌وسیما برای خلق یک موجود مثل پنگول معادل هزاران هزار دقیقه وقت و هنر و انرژی صرف می‌کند و این درحالی است که پخش تصویر روی آنتن‌های خانه‌های ما ـ بدون هزینه تولید ـ هزاران هزار تومان برای بیت‌المال خرج دارد.»

زارعان در بخشی دیگر از نامه خود اشاره کرد: «سازمان صدا‌وسیما نیز می‌داند از حقوق مادی و معنوی خود چگونه دفاع کند و البته راه حق بالاتر از مسیر‌های حقوقی است. بهتر است تقوا پیشه کنیم و کلاه خود را قاضی و دست برداریم از روش‌های ناسالم.»

وی در پایان به ساخت فیلمی از پنگول توسط داریوش باباییان اشاره کرده است: «خبر آخر آنکه آقای داریوش باباییان مرحله‌ پیش تولید سینمایی «پنگول» را شروع کرده‌اند و پیشنهاد کارگردانی تقدیم دوست عزیر آقای مسعود کرامتی شده است. امید است آمدن این فیلم قدمی باشد در مسیر ارجمند و سالم سینمایی کودک و نوجوان.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین