کد خبر: ۱۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲

ساخت زیباترین خیابان جهان در عراق با هزینه‌ای 210 میلیارد تومانی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شهردار بغداد از احداث زیباترین خیابان جهان در پایتخت عراق توسط 23 شرکت خارجی و هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون دلار خبر داد.

صابر عیساوی، شهردار بغداد با انتشار بیانیه‌ای از ساخت زیباترین خیابان جهان در بغداد، پایتخت عراق خبر داد.

وی اعلام کرد: شهرداری بغداد در نظر دارد خیابان فرودگاه‌ بغداد تا منطقه‌ سبز بغداد را که‌ پیش از این عنوان جاده‌ مرگ را به‌ علت حملات تروریستی گروهای مسلح به‌ خود گرفته‌ بود، باسازی کرده‌ و با صرف هزینه‌ای هنگفت آن را به‌ زیباترین خیابان جهان تبدیل کند.

در این بیانیه‌ آمده‌ است: اوایل ماه‌ آینده‌ میلادی، کار بازسازی 50 خیابان اصلی شهر بغداد با هزینه‌ای بالغ بر 420 میلیون دلار (معادل 450 میلیارد تومان) توسط 23 شرکت خارجی آغاز خواهد شد.

"عیساوی" احداث و بازسازی خیابان‌های پایتخت عراق را در چارچوب طرح آماده‌سازی بغداد برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه‌ عرب که‌ قرار است سال آینده‌ در عراق برگزار شود، خواند.

شهردار بغداد همچنین از هزینه‌ای سر سام آور برای بازسازی یک جاده‌ 12 کیلومتری سخن گفت و افزود: طول جاده‌ فرودگاه‌ بغداد تا منطقه‌ الخضراء 12 کیلومتر است، این جاده‌ با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون دلار(210 میلیارد تومان) توسط شرکت‌های از ترکیه‌، هلند، انگلیس، سوریه، مصر و امارات بازسازی خواهد شد و پس از یک سال از آن به‌ عنوان زیباترین خیابان جهان بهره‌برداری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین