کد خبر: ۱۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۶
جزئیات نقل و انتقال دانشجویان؛

آخرین مهلت دانشجویان برای ارائه درخواست میهمانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاونت دانشجویی وزارت علوم آخرین مهلت ارائه درخواست کتبی دانشجویانی که متقاضی میهمانی در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری هستند را پایان آبان ماه اعلام کرد.
 
معاون دانشجویی وزیر علوم در اطلاعیه ای با تشریح وظایف متقاضی، دانشگاه‌های مبداء، مقصد و همچنین نظارت عالی بر عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، کلیه متقاضیان میهمانی و انتقال را به مطالعه دقیق آئین‌نامه و دستورالعمل مربوطه یادآور شده و با نهی آنها از هر گونه مراجعه حضوری به حوزه ستادی وزارت علوم یادآور شده است: متقاضیان میهمانی و انتقال تنها به دانشگاهها و موسسات مبدا و مقصد در تاریخهای مشخص شده مراجعه کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: دانشجو باید تقاضای خود را برای میهمانی در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در آبان ماه به صورت کتبی به آموزش دانشگاه و یا موسسه مبدأ تقدیم و تا پایان وقت اداری روز 15 آذر ماه منتظر دریافت پاسخ از دانشگاه و یا موسسه خود باشد. 

همچنین دانشجوی متقاضی میهمانی برای استان تهران باید درخواست خود را با توجه و بررسی کامل شرایط علمی دانشگاه مقصد و شرایط خویش ارائه و دانشگاه و یا موسسه‌ای را برای میهمانی انتخاب کند که بیشترین امکان میهمانی در آن وجود دارد.

معاونت دانشجویی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشجوی متقاضی، مسئول درستی اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط خود است خاطرنشان کرده است: دانشجو در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده، امکان میهمانی را از خود سلب خواهد کرد.

در ادامه این اطلاعیه در خصوص وظایف دانشگاه مبداء در امر میهمانی و انتقال دانشجویان آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات مبداء موظفند کلیه درخواست‌های دانشجویان را در آبان ماه پذیرفته و پاسخ را حداکثر تا پانزدهم آذرماه به دانشجو و در صورت موافقت با تقاضا به دانشگاه مقصد نیز ارسال کنند که این درخواست ها شامل دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) ورودی سال 86 و بعد از آن می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین در این خصوص دانشگاه‌ها و موسسات باید آدرس محل سکونت خانواده دانشجو را با توجه به آدرسی که دانشجو با آن در آزمون سراسری شرکت نموده تطبیق داده و در صورت صحت، تقاضای میهمانی دانشجو را بپذیرند.

در بخش دیگری از اطلاعیه معاونت دانشجویی وزارت علوم در خصوص وظایف دانشگاه مقصد آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات مقصد موظفند کلیه درخواست‌ها را از پانزدهم تا پایان آذر ماه برای نیمسال دوم تحصیلی پذیرفته و پاسخ آن‌را حداکثر تا پایان 15 دی‌ماه به دانشجو و دانشگاه مبداء ارسال کنند که طبق مفاد آیین نامه معدل کل دانشجویان متقاضی میهمانی باید حداقل 13 باشد. دانشگاه و موسسه برای دانشجویان نیمسال اول - که فاقد معدل هستند - باید تعهدی مبنی‌بر کسب میانگین حداقل 13 اخذ کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظفند تقاضای میهمانی دانشجویانی را بررسی کنند که دانشگاه و موسسه مقصد در نزدیکترین شهر به محل سکونت خانواده باشد و کلیـــه دانشگاه‌ها و موسسات باید حداکثر تا 18 دی مــاه لیست دانشجویان پذیرفته شده میهمانی خــود برای نیمسال دوم را از طــریق آدرس الکترونیــکی h_rezaie@msrt.ir ارسال کنند.

همچنین در بخش پایانی این اطلاعیه در خصوص نظارت عالی بر حسن اجرای آیین‌نامه آمده است: اداره کل امور دانشجویان داخل معاونت دانشجویی وزارت علوم بر اجرای دقیق مفاد آیین نامه بویژه رعایت درصدهای تعیین شده برای پذیرش میهمانی در صورت وجود متقاضی، نظارت خواهد نمود.

این اطلاعیه به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) می‌باشد و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط می‌توانند هر گونه اطلاعیه تکمیلی در این ارتباط را در سایت اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx ملاحظه نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین