کد خبر: ۱۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۱

چنددرصد دانشجویان کشور نماز می‌خوانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سکوت دانشگاه‌ها را موجب ایجاد تک‌صدایی دانست و تصریح کرد که این نهاد این موضوع را به‌انحای مختلف پیگیری کرده است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با حضوردرجلسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم و یادآوری اینکه از دو هزار و 500 واحد دانشگاه فقط در 150 دانشگاه دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه وجود دارد گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد نیز در مراکز استان‌ها این نهاد وجود دارد و اخیرا هم در هشت واحد دانشگاه پیام نورنهاد را فعال کرده‌ایم.

وی با به جا دانستن برخی دغدغه‌های اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس در زمینه فعالیت دانشگاه‌ها و وضعیت دانشجویان گفت: دغدغه‌های دوستان از روی تعهد به جامعه است، که البته ما در نهاد این موضوع و دغدغه‌ها را به انحای مختلف پیگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی اقدامی در سال جاری بیش از 50 کرسی آزاداندیشی برپا و تا آخر سال نیز بیش از 100 کرسی برگزار خواهد شد افزود: آیین‌نامه این کار را آماده کرده و فضای مورد نیاز را به وجود آورده‌ایم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، یکی از مهمترین دلایل رکود دانشگاه‌ها را حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 دانست و افزود: بعد از فتنه 88 در دانشگاه‌ها رکود به وجود آمده است، حال باید درباره راه‌های برطرف شدن این رکود بررسی و جست‌وجوی همه‌جانبه و جامعی انجام دهیم.

محمدیان با اشاره به جایگاه پدرمنشانه نهاد ولی فقیه دردانشگاه‌ها، گفت: جایگاه پدرانه نهاد از نقش‌های اصلی آن ست و ما این نقش را درآزادسازی بیشتر زندانیان دانشجو که در سال گذشته دستگیر شدند نشان دادیم. به جرات می‌توان گفت بسیاری از دانشجویان به دلیل قرار گرفتن در شرایط هیجان اقداماتی انجام داده‌اند که منجر به دستگیری آنان شد.

وی با انتقاد از برخی عملکرد‌های نیروی انتظامی در برخورد با دانشجویان در حوادث پس از انتخابات، گفت: فرماندهان نیروی انتظامی باید آموزش یگان‌های نیروی انسانی خود را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که این نیروها بدانند با دانشجویان چگونه برخورد کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به تحول نیروی انسانی در نظام آموزش عالی، گفت: کمیسیونی با همین نام به ریاست حدادعادل شکل گرفته است که تاکنون بیش از 20 جلسه نیز برگزار کرده است. حقیقت این است که آمادگی تحول در علوم انسانی درحوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بوجود نیامده است و حتی این موضوع با بخشنامه نیزقابل حل نیست و مشکلات ساختاری در نظام آموزش عالی وجود دارد.

محمدیان با تاکید بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: هم‌اکنون چهارهزاراستاد معارف به انجام وظیفه در دانشگاه‌ها می‌پردازند.

وی گفت: توسعه کمی آموزش عالی موجب شده است که از پرداختن به کیفیت بعضا محروم بمانیم. موضوع حجاب و پوشش همه بخش‌های دانشگاه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است. به گزارش ایسپا که یکی از مراکز مهم و قابل اعتماد جهاددانشگاهی برای سنجش شرایط دانشگاه‌هاست 80 درصد دانشجویان کشور نمازخوانند و 70 درصد آنان از مراجع، تقلید می‌کنند، بر اساس این گزارش اکثر بدحجابان نیز نمازخوان هستند. بنده معتقدم ظاهر دانشجویانمان با باطن‌شان فرق دارد و نباید با آنان با تندی برخورد کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، درعین حال گفت‌و گو را بهترین روش برای اصلاح دانشجویان دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین