کد خبر: ۱۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۴

استاد اسدی: من یک گل به خودی زدم، او چند گل به خودی زد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازی پلی آف ایران-ژاپن از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی1998 در مالزی تا لحظاتی دیگر شروع می‌شود. داور سوت شروع مسابقه را می‌کشد. دقیقه یک بازی ژاپنی‌ها به سمت دروازه ایران حمله می‌کنند. سانتر بازیکن ژاپنی روی محوطه 18قدم ما و... گل. استاداسدی دروازه خودمان را به زیبایی هرچه تمامتر باز می‌کند، اما داور در کمال تعجب گل را مردود اعلام می‌کند. 

با علی اکبر استاداسدی، مدافع آذری زبان سابق تیم ملی در سالروز آن گل به‌خودی به یادماندنی همصحبت شدیم تا ببینیم او در فولادگستر تبریز هم از روی نیمکت گل‌به‌خودی می‌زند؟ 24 آبان سیزدهمین سالروز آن گل‌به‌خودی است که در بازی با ژاپن به عابدزاده زد.

• ای‌ بابا! خوب شد ما یک‌گل به‌‌ خودی زدیم که شما برایش سالگرد بگیرید. مردم این روزها سالگرد ازدواج‌شان را هم فراموش می‌کنند، حالا شما هنوز به گل‌به‌خودی من گیر می‌دهید؟اتفاقا بیشتر معروفیت من هم به خاطر همان گلی بود که به عابدزاده زدم. چون همان‌طور که همه می‌دانند عابدزاده بهترین دروازه‌بان ایران بود و من می‌خواستم او را امتحان کنم ببینم چقدر آمادگی دارد که معلوم نشد چرا داور گل زیبایم را نپذیرفت!

• یحیی گل‌محمدی یک‌بار در تیم‌ملی گل‌به‌خودی زد، اما امیرحسین صادقی چند‌بار گل به‌خودی‌های خوبی زده! آن‌موقع دروازه‌بان‌هایی مثل عابدزاده بودند که گل‌به‌خودی هم می‌خواستی به آن‌ها بزنی سخت بود، ولی الان دروازه‌بان‌هایی مثل نشاط‌جو و ‌آشنا داریم که زیاد خوب نیستند. عابدزاده با زانوهایی خراب آن‌طور دروازه‌بانی می‌کرد. دروازه‌بانی‌های عابدزاده هیچ‌وقت از یادم نمی‌رود.

• آن زمان می گفتند به خاطر نسبتی که با فائقی دارید به تیم‌ملی دعوت می‌شوم و خیلی از این صحبت‌ها بود، حتی عده‌ای می‌گفتند که فائقی دایی من است. اگر دایی من بود حالا هم باید دایی‌ام باشد، ولی اصلا از این برنامه‌ها نبود و من به خاطر تلاش و پشتکار خودم به تیم‌ملی دعوت شدم. اصلا فائقی اهل میانه است و من تبریز و هیچ نسبتی هم با هم نداریم. در مورد مایلی کهن هم همین را می گفتند ولی آخر یکی نیست که بگوید بابا(!) مایلی‌کهن انزلی‌چی است و من تبریزی! در یکی از جلسات تمرینی مایلی‌کهن دنبالم کرد و من فرار کردم. گفتم حاجی چی شده، گفت که خوب تمرین کششی انجام نمی‌دهم!

• مایلی‌کهن برایش فرقی نمی‌کرد که تهرانی ‌باشی یا در شهرستان بازی کنی، او بازیکنان خوب را دعوت می‌کرد؛ به‌همین‌دلیل هم من که بازیکن ماشین‌سازی بودم را به تیم‌ملی دعوت کرد. من از تبریز آمدم، ولی تمام امکانات مختص تهران است. مثلا میداوودی تا وقتی استقلال اهواز بود‌، یک‌خط مطلب از او در روزنامه‌ها و تلویزیون پیدا نمی‌کردی، اما به محض این‌که به استقلال آمد هر روز روی جلد مطبوعات و جلوی دوربین تلویزیون است. باید به بازیکن شهرستانی هم بها داده شود تا آن‌ها هم بتوانند استعدادشان را بروز دهند‌.

• اردوی تیم‌ملی در بروجرد بود که ایویچ 70‌نفر بازیکن را به اردو دعوت کرد. آن‌موقع هم یکی از خبرنگاران از من پرسید، واقعا حقت است که به تیم ملی دعوت شوی؟ ولی من به این حرف‌ها کاری نداشتم و کار خودم را می‌کردم. آن‌زمان علی کریمی از اردو خط خورد و ایویچ اولین دفاعی را که پسندید، من بودم. ایویچ به من می‌گفت: «‌کماندو». زمان علی پروین هم به تیم‌ملی دعوت شدم، اما 2بار خط خوردم. 3بار هم به تیم امید دعوت شدم.

• از استقلال پیشنهاد داشتم، ولی به خاطر این‌که سنم بالا بود، نرفتم. آن‌موقع همه برای معروف شدن به این تیم‌ها می‌رفتند و من هم که در تیم‌ملی بازی کرده بودم، برای همین رفتم ذوب‌آهن و به دور از جنجال و حاشیه‌ به فوتبالم ادامه دادم.

• مدرکC آسیا را گرفته‌ام و در آینده‌ای نه‌چندان دور در کلاس‌B آسیا هم شرکت می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین