کد خبر: ۱۱۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵

ببعی می‌گه بع بع! / طنز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - شهرام شکیبا(خبرآنلاین): در آستانه عید قربان كه اساساً شرایط برای گوسفندان، كنونی به حساب می‌آید، مطلبمان بوی گوسفند گرفته.

گوسفند موجود جالبی است. همیشه او را سر می‌برند و می‌خورند. معمولاً هم از همان سر شروع می‌كنند و كله‌پاچه تازه بار می‌گذارند اما آقای دكتر احمدی‌نژاد در جمع مدیران قزوین توصیه كرده‌اند كه مردم از مصرف بیش از حد روغن ترانس بالا بپرهیزند و روغن دنبه مصرف كنند.

البته امر ایشان مطاع است، اما متأسفانه گوسفندان به قدر كفایت به نواحی جنوبی خودشان عنایت ندارند و شاعر شیرین سخن نیز در این راستا فرموده: ببعی می‌گه بع بع / دنبه داری؟ نع! نع!

گوسفندان از قدیم وجود دنبه به آن بزرگی را در انتهای خودشان تكذیب كرده‌اند،چه برسد به حالا. ضمناً خودتان فرض بفرمایید مملكت را چه بویی برمی‌دارد اگر همه به این توصیه رئیس‌جمهور عمل كنند.

قبلاً و قلباً از این كه تا این حد نگران سلامت ما هستند، ممنونیم. ضمناً از جامعه محترم پزشكان نیز خواهشمندیم هرچه سریع‌تر مضرات روغن دنبه را تكذیب نمایند. گوسفندان هم لطفاً صمیمانه همكاری نمایند.

قربانی می‌كنم 

در آستانه عید قربان وزیر آموزش و پرورش جناب آقای حاجی‌بابایی نیز فرموده‌اند: «صددرصد حاضرم پست و مقامم را قربانی كنم.»

البته برهمگان واضح و مبرهن است كه در عید قربان، گوسفند و شتر قربانی می‌كنند، نه پست و مقام وزارت را. شاهدش هم ابیات استاد دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس كه در آستانه عید قربان قرائت فرموده‌اند.

قربانی كنید 

جناب آقای دلخوش پیش از طرح پیشنهادشان برای اصلاح لایحه برنامه پنجم، این شعر را در صحن علنی خانه ملت خواند:

پندی است برای دوستان جانی
ترک و كرد و گیلک و لاریجانی
گاو و میش و شتر فرقی نكند
چیزی بدهید و بكنید قربانی

1. لطفاً ارتباط این موضوع را با پیشنهاد اصلاح لایحه، هر طور هست پیدا كنید. 

2. به نظر شما آقای دلخوش قصدشان از خواندن این شعر «توصیه» بوده یا «توهین»؟ 

3. چرا ایشان كه تكلیف همه چیز را روشن می‌كنند، تكلیف صاحب قربانی را معلوم نمی‌كنند؟ 

4. عید قربان است. مجلس هم كه با این حساب كاملاً بی‌ریاست. پس اون دس قشنگه رو اول به افتخار شاعر و بعد هم به افتخار بغل دستی و آخر هم به افتخار مردم ایران با این نماینده‌هاشون محكم بزنین. دس، دس، دس... حالا بر عكس.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین