کد خبر: ۱۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴

وزارت علوم مدرک 17دانشگاه‌ و مرکز آموزش‌ عالی‌ مالزی را معتبر اعلام کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه فرآیند اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارج از کشور، درخصوص نتایج ارزیابی و اعتبارسنجی اخیر خود از دانشگاه‌های مالزی اعلام کرد که اعتبار دانشگاه‌های مالزی برای دانشجویانی که آغاز به تحصیل آنان پیش از تاریخ اول ژانویه 2011 بوده است، بر اساس اعلام اعتبار قبلی دانشگاه در زمان شروع به تحصیل آنها به قوت خود باقی است.

17 دانشگاه‌ و مرکز آموزش‌ عالی‌ مالزی چنانچه تاریخ آغاز به تحصیل در آنها پس از اول ژانویه 2011 باشد، در ارزشیابی مدارک توسط وزارت علوم معتبر اعلام شدند.

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم در مورد نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی مالزی اعلام کرد: ‌کلیه‌ مدارک ‌Diploma و Certificate 2 یا 3 سال‌ تحصیل‌ که‌ منجر به‌ اخذ مدرک‌ Bachelor نمی‌شود، پس از دیپلم‌ دبیرستان یا پیش دانشگاهی، «کاردانی» ارزشیابی‌ می‌شود.

‌بر این اساس، مدارک Diploma به همراه‌Post Graduate Diploma در مجموع‌ «کارشناسی» ارزشیابی‌ می‌شود و در صورت‌ داشتن‌ مدرک‌Bachelor ، برای‌ مدرک‌ PGD فقط‌ صحت‌ صدور تأیید می‌شود.

‌همچنین مدارک ‌Bachelor از دانشگاه‌های‌ معتبر بعد از دیپلم‌ دبیرستان‌ یا پیش‌ دانشگاهی، به ماخذ «کارشناسی» قابل بررسی و ارزشیابی است و مدارک Master صرفا از دانشگاه‌های‌ معتبر با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، «کارشناسی‌ ارشد» ارزشیابی می شود و چنانچه آغاز به تحصیل در دوره‌های پژوهشی (By Research) پس از اول ژانویه 2011 باشد، قابل بررسی و ارزشیابی نیست. مدارک‌Ph.D صرفاً‌ از دانشگاه‌های‌ معتبر نیز با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی‌ ارشد، «دکترا» ارزشیابی‌ می‌شود.

همچنین مدارک صادره از Limkokwing University College چنانچه تاریخ شروع به تحصیل پس از 2/1 /2007 باشد نامعتبر بوده و مدارک صادره از این دانشگاه ارزشیابی نمی شود.

چنانچه نام دانشگاه یا موسسه‌ای در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات اعلام شده اعم از معتبر و غیر معتبر منعکس نشده باشد، متقاضی می بایست اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کند.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده وضعیت دانشگاه‌های مالزی به سایت http://www.msrt.ir/sites/Grad_Dept/book.aspx مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین