کد خبر: ۱۱۳۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹

نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدرضا شجریان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدرضا شجریان و منتخبی از خوش‌نویسان معاصر در تالار وحدت بر پا شد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی اعلام کرد: ‌در این نمایشگاه به جز آثار محمدرضا شجریان، آثاری از استادان برجسته‌ی خوشنویسی معاصر از جمله مرحوم علی‌اکبر کاوه، ‌مرحوم حبیب‌الله فضایلی، مرحوم عبدالله فرادی، غلامحسین امیرخانی، کیخسرو خروش، ‌عباس اخوین، یدالله کابلی خوانساری، غلامرضا مشعشعی، ‌جهانگیر نظام‌العلما، علی شیرازی، مجید حسین‌زاده، احمد عبدالرضایی، سیدرضا بنی‌رضی، محمد حیدری، خسرو روشن، محمد صادق احدپور، احمد نور محمدی، عباس نوری،‌علی بخشی، علی تن، امیر میرراضی، علی‌ رضاییان، جواد صادقی و جلیل رسولی به نمایش درآمده است.

در بخش جنبی این نمایشگاه ویژه برنامه «گلبانگ سربلندی» بنیاد رودکی که به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر در تالار وحدت درحال برگزاری است،‌ برپا شده است.

گفتنی است نمایشگاه مذکور تا 4 آذر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

روابط عمومی بنیاد رودکی گزارش داد: نخستین اجرای موسیقی نمایش «گلبانگ سربلندی» که همزمان با شب عید سعید قربان و در تالار وحدت روی صحنه رفت، با استقبال مخاطبان مواجه و میزبان بالغ بر هشتصد تماشاگر علاقمند به هنر ترکیبی نمایش وموسیقی بود؛ این درحالی است که ظرفیت واقعی تالار وحدت هفتصد و پنجاه نفر است. موسیقی نمایش «گلبانگ سربلندی» که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده دکتر سعید شاپوری است، قصه قربان و غدیر را روایت می‌کند. آهنگساز این موسیقی نمایش دکتر محمد حقگو و رهبر ارکستر نیز محمد بیگلری‌پور است.

در بخش جنبی این موسیقی نمایش، نمایشگاهی از آثار خوشنویسان معاصر و برجسته از جمله غلامحسین امیرخانی، ‌عباس اخوین، یدالله کابلی خوانساری، جلیل رسولی و محمدرضا شجریان به نمایش در آمده است.

علاوه‌بر اجرای موسیقی نمایش «گلبانگ سربلندی» در تالار وحدت، برج آ‌زادی، دیگر مجموعه تابعه بنیاد رودکی نیز به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، ‌بانی برپایی ویژه برنامه «طواف تا ولایت» در محیط داخلی و محوطه‌ی بیرونی برج بود که با استقبال شهروندان تهرانی مواجه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
0
چشم شما روشن كه آثار ... به نمايش گذاشته شده.
روز موعودتون نزديک است. خوش باشيد و ... تحويل مردم بدين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
0
درود بر استاد شجریان و همه هنرمندان مومن این سرزمین.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین