کد خبر: ۱۱۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۴

فرمانده نيروی انتظامی: مجلس قانون ممنوعيت حمل سلاح سرد را تصويب کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، روز پنجشنبه ابراز اميدواری کرد که نمايندگان مجلس در سال جاری، قانون ممنوعيت حمل سلاح سرد را تصويب کنند.
 
احمدی‌مقدم در مشهد گفت: استان خراسان رضوی در سال‌های گذشته معبر ورود و قاچاق موادمخدر بود اما امروزه با انجام اقدامات تامینی و کنترلی در شهرها، جاده‌ها و مرزهای این استان حمل و قاچاق موادمخدر و همچنین ترددهای غیرمجاز متوقف شده است.

وی افزود: در سال گذشته امکانات اپتیکی و دستگاه‌های مراقبت الکترونیکی پیشرفته‌ای برای کنترل و نظارت مرزها به‌کار گیری شده وهم اکنون در ستاد فرماندهی ناجا تمام تحرکات مرزی و اقدامات امنیتی مرزها قابل مشاهده، بررسی و کنترل است.

سردار احمدی مقدم درباره قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی این قانون را در سال جاری به تصویب نهایی برساند.

فرمانده ناجا در ادامه ترافیک را یکی از معضلات شهری دانست و گفت: ترافیک معضلی است که تمامی شهرهای بزرگ از آن رنج می‌برند و این را نیز باید بگوییم که پلیس نمی‌تواند به تنهایی این معضل را حل کند چون بخش مهمی از این مشکل مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل، توسعه شهرها و افزایش تعداد خودروها است.

وی اظهارداشت: پیشنهاد ناجا برای توسعه شبکه حمل و نقل شهری می‌تواند مشکل ترافیک را تا حد زیادی حل کند.

فرمانده ناجا در تشریح این پیشنهاد گفت: اگر شبکه حمل و نقل شهری توسعه یابد شهروندان با اطمینان خاطر در مبادی ورودی شهرها، خودرو شخصی خود را در مکان‌های تعیین شده پارک خواهند کرد و از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده خواهند کرد و به این ترتیب مشکل ترافیکی تاحد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

پيشتر، خبرگزاری «ايسنا» به نقل از مقام‌های نيروی انتظامی گزارش داده بود که ۴۶ درصد از قتل‌های کشور در سال جاری به‌وسيله استفاده از چاقو رخ داده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین