کد خبر: ۱۱۴۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
در بازی‌های آسيايی؛

بهداد سليمی هشتمين طلا را گرفت

سجاد انوشيروانی صاحب برنز شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهداد سليمی هشتمين مدال طلای ايران را در بازی‌های آسيايی به‌دست آورد. 

سليمی در حالی در دسته فوق سنگين مسابقات وزنه‌برداری به قهرمانی رسيد كه سجاد انوشيروانی ديگر وزنه‌بردار ايران در اين وزن مدال برنز گرفت. 

سليمی با مجموع 440 در رده اول اين مسابقات گرفت و انوشيروانی هم با ركورد 427 بعد از وزنه‌بردار كره‌جنوبی با ركورد 428 كيلوگرمي سوم شد. 

سليمی در حركت دو ضرب ابتدا وزنه 235 كيلويی را بالاي سر برد. در حركت دوم هم در حالی كه مدال طلا او حتمی شده بود، تقاضای وزنه 241 كيلوگرمی برای او شد. سليمی اين وزنه را بالای روی سينه كشيد اما نتوانست بالای سر ببرد. او در حركت سوم روی صحنه نرفت. با همان وزنه 235 كيلويی با تماشاگران خداحافظی كرد. 

سليمی در يک‌ضرب به ركورد 205 كيلو رسيد. مربيان ابتدا برای او تقاضای وزنه 195 كيلويی كردند. اما بعد از چند ثانيه اين وزنه به 200 و بعد به 201 كيلو تغيير كرد. سليمی در حركت اول وزنه را كه به راحتی روی دستش كشيده بود، انداخت. اما در حركت دوم به راحتي وزنه را بالاي سربرد. سليمي وزنه 205 كيلويی را هم كه برای حركت سوم انتخاب شده بود، به‌راحتی بالای سربرد. برخلاف ادعايی كه او روز پنج‌شنبه كرده بود، به‌نظر نمی‌رسيد كه كادر فنی برنامه‌ای برای ركورد‌شكنی داشته باشد. 

انوشيروانی ديگر وزنه‌بردار ايران در اين وزن در حركت دو ضرب ابتدا وزنه 226 كيلويی را مهار كرد. در حركت دوم وزنه 232 كيلويی را به راحتی بالای سر برد. اما در حركت سوم در حالی كه وزنه 237 كيلويی برای او انتخاب شده بود، در همان لحظه اول وزنه را رها كرد. تا با همان وزنه 235 كيلوييی به كارش خاتمه دهد.
 
انوشيروانی در يک‌ضرب كارش را با وزنه 185 كيلويی آغاز كرد. او بعد از مهار اين وزنه، تقاضای وزنه 191 كيلويی كرد. او اين وزنه را هم به‌راحتی بلند كرد. او در حالی در حركت سوم وزنه 195 كيلويی را بالاي سربرد كه به‌نظر می‌رسيد، توانايی بلند كردن وزنه سنگين‌تری را داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین