کد خبر: ۱۱۴۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
معاون وزیر نفت خبر داد:

احتمال افزایش سرقت گاز همزمان با افزایش قیمت‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نفت با اشاره به احتمال افزایش سرقت گاز همزمان با آزادسازی یارانه این حامل انرژی از تشکیل گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی برای برخورد با پدیده سرقت، انشعابات غیرمجاز و دست‌کاری کنتورهای گاز خبر داد. 

جواد اوجی در تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با انشعابات غیرقانونی گاز مشترکان همزمان با آزاد سازی یارانه و افزایش قیمت گاز طبیعی در سطح کشور، گفت: در حال حاضر علاوه بر ماموران گازبان شرکت ملی گاز در سطح استان‌های مختلف، گروه‌های ویژه بازرسی هم تشکیل شده است. 

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه این گروه‌های بازرسی در سطح شرکتهای گاز استانی و ناحیه‌های گازرسانی ایجاد شده است، هدف از تشکیل تیم‌های بازرسی را نظارت بیشتر در نحوه گاز رسانی و برخورد با تخلفات احتمالی عنوان کرد و افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فعالیت این گروه‌های نظارت و بازرسی گاز افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بازرس مورد آموزش‌های ویژه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف گروه‌های بازرسی همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بررسی انشعابات غیر مجاز و دست کاری کنتورهای گاز است.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز با سرقت گاز در سراسر کشور به صورت جدی برخورد قانونی می‌کند، یادآور شد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، پیش‌بینی می‌شود با اجرای این قانون میزان سرقت گاز به حداقل کاهش یابد.

این مقام مسئول پیشتر با تاکید بر اینکه در حال حاضر مجموعه شرکت ملی گاز برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالت آماده باش به‌سر می‌برد، گفته بود: تاکنون برخی از مقدمات و بسترسازی‌ها برای اجرای این قانون در سطح این مجموعه انجام شده است. 

بر اساس سناریوهای نهایی شده، پیش‌بینی می‌شود قیمت گاز طبیعی مطابق با متوسط مصرف ماهانه مشترکان به‌صورت پلکانی افزایش یابد.

برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد دهک‌های اول تا هفتم از محل آزاد‌سازی یارانه‌ گاز کمترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند و بار اصلی آزادسازی یارانه این حامل انرژی به دوش دهک‌های هفتم تا دهم مصرف خواهد افتاد.

در حال حاضر شرکت ملی گاز هر متر مکعب گاز خانگی را بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ ریال به دهکهای اول و دوم عرضه می‌کند که متناسب با افزایش مصرف میزان هزینه دریافتی از مشترکان گاز دهک‌های سوم تا هفتم افزایش می‌یابد.

در شرایط فعلی بخش‌های عمومی مصرف‌کننده گاز شامل کسب و خدمات ۲۵۰ ریال، واحدهای آموزش، پژوهش، اماکن مذهبی، مدارس و مراکز بهزیستی ۹۰ ریال، مساجد، حسینیه‌ها و مهدیه‌ها ۹۰ ریال، نانوایی و گرمابه ها ۴۹ ریال، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها ۱۵۹ ریال به‌ازای هر متر مکعب گاز مصرفی هزینه به دولت پرداخت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین