کد خبر: ۱۱۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳

پیشگیری از آلزایمر با انجام ورزش‌های ذهنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجام ورزش‌های ذهنی مانند حل جدول و معما، و بازی كردن شطرنج از آلزایمر پیشگیری می‌كند. 

دكتر "قاسم دستجردی" با بیان اینكه بروز آلزایمر بیشتر به طور اختلال در حافظه كوتاه مدت است، افزود: این بیماری در 50 تا 60 سالگی در افراد آغاز می‌شود.

دكتر دستجردی افزود: آلزایمر با پیشرفت تدریجی خود، فرد را از نظر روانی، رفتاری و انجام عملكردهای پیچیده تخریب می كند.

این روانپزشک گفت: با افزایش سن، همه ارگان های بدن به مرور ِ زمان دچار افت عملكرد می‌شوند و همان طور كه پوست، قلب و دستگاه تنفس دچار افت می‌شود، مغز هم از این قائده مستثنا نیست.

وی تصریح كرد:‌ افت عملكرد مغـز با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است، اما می‌توان مسیر این روند را كندتر كرد، چرا كه نمی‌توانیم به طور كامل از بیماری كه آغاز شده است جلوگیری كنیم ولی با استفاده از داروها و اقدامات دیگر می توان از بروز این اختلال جلوگیری، و مغز و ذهن را فعال و پویاتر نگه داریم.

دكتر دستجردی گفت: با داشتن تغذیه مناسب و مصرف سبزی و میوه‌ها به‌ویژه آنهایی كه دارای آنتی اكسیدان هستند همچون اسفناج، كلم بروكلی، كاهو، توت فرنگی و‌ انگور در سنین جوان، می‌توان از افت عملكرد مغز به‌خوبی جلوگیری كرد.

وی افزود: مصرف ماهی،‌ ویتامین‌ها به ویژه ویتامین E، و مصرف مناسب چای و قهوه كمک زیادی به جلوگیری از این بیماری می‌كند. 

این روانپزشک گفت: همچنین ورزش ذهن و تمرین هایی كه به افزایش تمركز كمك می‌كند مانند حل جدول و معما، بازی شطرنج، و یادآوری خاطره ای از سال های گذشته، از بروز آلزایمر جلوگیری می‌كند.

وی افزود: تحقیقات ثابت كرده است كه در افرادی كه زمینه ژنتیک برای ابتلا به بیماری آلزایمر دارند، مصرف سیگار، ابتلا به این بیماری را تشدید می‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین