کد خبر: ۱۱۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷

رشد منفی ورود گردشگر به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کارشناس برنامه‌ریزی گردشگری از افزایش ۱۲ درصدی گردشگران خروجی و کاهش ۶ درصدی گردشگران ورودی به کشور در سال ۸۸ خبر داد.

مدیر کل سابق دفتر برنامه ریزی و آمار سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه مفهوم گردشگر و مسافر در صنعت گردشگری با یکدیگر متفاوت است گفت: از اول سال ۸۸ تا بهمن ماه ۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۰۸ نفر ایرانی از کشور خارج شده اند که نسبت به آمار اول تا ماه بهمن سال ۸۷ رشد ۹/۱۱ درصدی داشته است.

اردشیر اروجی تصریح کرد: متاسفانه آماری از تعداد ورود و خروج گردشگران ایرانی و خارجی کشور در دست نیست چون تنها مرکزی که می‌تواند آماری از مسافران ارائه کند سازمان گمرک است اما این سازمان هم آمار مسافر را از گردشگر تفکیک نمی کند بنابراین می‌توان تنها در صورت اعمال ضریب گردشگر در آمار مسافران تا حدودی رقم گردشگران ورودی و خروجی کشور را محاسبه کرد.

کارشناس برنامه ریزی گردشگری و میراث فرهنگی با اعلام اینکه سازمان گمرک آمار تجمعی سال ۸۸ را اعلام نکرده و از ارائه آمار اسفند خودداری کرده است گفت: اگر ضریب تبدیل مسافر را به گردشگر اعمال کنیم می‌توان این‌طور برآورد کرد که از اول تا پایان ماه بهمن ۸۸ حدود پنج میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۱۷ گردشگر ایرانی از کشور خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل با رشد ۹/۱۱ درصدی رو به روست.

اروجی ادامه داد: تا آخر بهمن سال ۸۸ یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۳۶ نفر مسافر خارجی به ایران آمده‌اند که نسبت به بهمن سال ۸۷ از رشد منفی ۷/۵ درصد برخوردار است.

وی افزود: در سال ۸۸ گردشگر خروجی با رشد حدود ۱۲ درصدی مواجه بوده در حالی که آمار مسافر ورودی به کشور منفی ۶ درصد بوده است به این ترتیب می‌توان گفت که اختلاف بین مسافر ورودی و خروجی ایران تقریبا ۱۸ درصد بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین