کد خبر: ۱۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

دستورالعمل‌شهریه‌ غیرانتفاعی‌ها

نحوه دریافت‌شهریه دانشجویان مهمان در غیر انتفاعی‌ها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر آموزش‌های آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل شهریه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را اعلام کرد که بر اساس این دستورالعمل دانشجویان مهمان باید شهریه ثابت را به موسسه مبدا و شهریه متغیر را به موسسه مقصد می‌پردازند. 

براساس اعلام این دفتر، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای دریافت هرگونه وجه اضافی از دانشجویان به عنوان پیش پرداخت، ودیعه و تضمین شهریه به صورت نقد، چک و سفته ممنوعیت دارند و دریافت شهریه از دانشجویان هر دوره آموزشی باید مطابق تعرفه اعلام شده در دفترچه آزمون ورودی همان دوره انجام شود.

چنانچه قبولی دانشجویی را سازمان سنجش کشور منتفی اعلام کند، شهریه ثابت و متغیر آن نیمسال باید به دانشجو مسترد شود.

شرایط دریافت شهریه از دانشجویان مهمان

دانشجویان مهمان باید شهریه ثابت را به موسسه مبدا و شهریه متغیر را به موسسه مقصد می‌پردازند.

موسسه مبدا می‌تواند از دانشجویان متقاضی انتقال شهریه ثابت و متغیر تا سقف 16 واحد یک نیمسال تحصیلی را اخذ کند.

موسسات باید شهریه متغیر دانشجویانی را که در اول نیمسال تحصیلی، قبل از اتمام مهلت حذف و اضافه تحصیل منصرف شوند به آنها مسترد کنند، اما می توانند شهریه ثابت و متغیر یک نیمسال تحصیلی را از دانشجویانی که بعد از مهلت مذکور انصراف از تحصیل دهند، اخذ کند.

موسسات می‌توانند در صورت موافقت با تقاضای مرخصی تحصیلی دانشجو در هر نیمسال، شهریه ثابت آن نیمسال را اخذ کند. در صورت حذف اضطراری هر درس، شهریه متغیر آن مسترد نمی‌شود.

تعیین شهریه ترم تابستانی در غیرانتفاعی‌ها

شهریه ثابت ترم تابستانی 50 درصد شهریه ثابت تعیین شده برای هر نیسال تحصیلی است.

در صورتیکه موسسات طبق آیین نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی و تأیید دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم دروسی را که دانشجویان انتقالی قبلا در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی دیگر با موفقیت گذرانده‌اند، معادل‌سازی و پذیرش کنند، می‌توانند به‌ازای هر واحد درس پذیرفته شده حداکثر 5 درصد شهریه ثابت یک نیمسال را اخذ کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین