کد خبر: ۱۱۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲

چینی‌ها ظرف 18 دقیقه سایت‌های دولتی و نظامی و غول‏های نرم‌افزاری آمریکا را هک کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس گزارشی که روز گذشته توسط دولت آمریکا منتشر شد، چینی‌ها موفق به انحراف ترافیک اینترنتی بخشی از سایت‌ها و سرویس‌های وابسته به ارتش و دولت این کشور به سمت سرورهایی در خاک چین شده‌اند.

به گزارش ای بی سی نیوز، این گزارش که توسط کمیسیون بررسی روابط امنیتی و اقتصادی آمریکا و چین منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ مخابراتی در چین با مختل کردن ترافیک اینترنت به مدت 18 دقیقه بخش گسترده‌ای از ترافیک سایت‌های حساس دولتی و نظامی آمریکایی را سرقت کرده و به جاسوسی در آنها پرداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، چینی‌ها 15 درصد از ترافیک آنلاین جهان را به همین منظور سرقت کرده‌اند و از این طریق به اطلاعات ذی‌قیمتی در مورد ناسا، سنای آمریکا، نیروهای هوایی‌، دریایی و زمینی ارتش این کشور و همین‌طور وزارت دفاع ایالات متحده دست یافته‌اند که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

این گزارش کاملاً محرمانه است، اما شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا موفق شده به پیش‌نویسی از آن دسترسی پیدا کند. بر اساس این پیش‌نویس در تاریخ 8 آوریل سال 2010 و به مدت 8 دقیقه شرکت مخابراتی چاینا تله‌کام چین با دستکاری ترافیک اینترنت موفق شد مسیر اصلی آن را تغییر داده و کل این ترافیک را به سرورهای داخلی خود منتقل کند.

کارشناسان معتقدند انجام چنین عملیاتی مستلزم صرف هزینه‌های کلان، استفاده از تخصص گسترده و دانش کلان در حوزه آی تی و همین‌طور بارها تکرار و تمرین بوده است.

پیش از این شرکت‌های امنیتی اعلام کرده بودند که بی‌سابقه‌ترین سرقت‌های اینترنتی یک سال اخیر در ماه آوریل رخ داده، اما اعلام نشده بود که قربانی اصلی این سرقت‌ها دولت ایالات متحده بوده است. 

برخی منابع خبری دیگر هم اعلام کرده‌اند که سایت‌های وابسته به تفنگ‌داران دریایی آمریکا، وزارت بازرگانی، چند اداره دولتی مربوط به هواشناسی و امور اقیانوس‌ها و ده‌ها اداره دولتی و نظامی کوچک و متوسط دیگر هم در جریان این حمله با موفقیت مورد سرقت اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

جالب اینکه حتی سایت‌های شرکت‌های بزرگ تجاری و آی تی آمریکا مانند دل، یاهو، مایکروسافت و آی بی ام هم در جریان حملات وسیع و بی‌سابقه مصون نمانده‌اند.

مسئولان وزارت کشور و وزارت خارجه آمریکا تاکنون از هرگونه اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند. 

مقامات آمریکایی قبلاً هم چندین بار از اقدامات روسیه و چین برای نفوذ به سایت‌های آمریکایی و سرقت اطلاعات حساس و محرمانه خبر داده بودند.

حتی هک شدن گسترده گوگل در اواسط سال 2009 هم به چین نسبت داده شد، هر چند این مسأله هرگز ثابت نشد. 

در جریان حمله ده‌ها سرویس وابسته به گوگل و بیش از 30 شرکت زیرمجموعه آن مورد حمله قرار گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین