کد خبر: ۱۱۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۴
موسوی، در پیامی خطاب به دانشجویان:

دانشجویان می‌توانند ریشه‌های عقب‌ماندگی را به مردم توضیح دهند

دانشجویان "دیده‌بان بیدار مخاطرات جامعه ایران" هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی، در پیامی که به‌مناسبت فرارسیدن ماه آذر خطاب به دانشجویان نوشته، آنها را همراهان پرمهر و شجاع نامیده و گفته است که با توجه به ایجاد محدودیت‌ها برای دیدار مستقیم وی با دانشجویان، لازم دیده که به عنوان قدردانی این پیام را برای آنها بفرستد. 

موسوی آذر را ماه دانشجو نامیده و تلاش کرده است در این پیام به بخشی از سوالات و دغدغه‌هایی که در این مدت از سوی دانشجویان مطرح شده، پاسخ گوید.

میرحسین در این پیام که شامل یک مقدمه و پنج بند است، ۱۶ آذرماه را یادآور حادثه‌ای دانسته که در آن دانشجویان هوشیار و پیشتاز ایران، به‌خاطر اعتراض به استبداد داخلی و استعمار خارجی، به خاک و خون کشیده شدند.
 
میرحسین در تجلیل از دانشجویان، آنها را «دیده‌بان بیدار مخاطرات جامعه ایران» خوانده است.

وی در بند نخست پیام خود «شیوه خریدن فرصت» را مورد نقد قرار داده و گفته است که همه‌جا صحبت از فشار بر خانواده‌هایی است که این روزها بیش از هر زمان دیگر با فقر دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

میرحسین سپس پرسیده است: «چرا این همه اصرار برچشم بستن به نظرات اقتصاددان‌های برجسته کشور و نمایندگان مجلس دارید؟ کجا رفت وعده‌های آموزش مجانی و ایجاد اشتغال و اصل ۴۳ قانون اساسی؟ کجا رفت وعده نفت برسر سفره‌ها و قول برخورد با مفسدین؟»

موسوی پس از طرح این سوالات اطمینان داده است که سه میلیون دانشجوی آگاه و فرهیخته، می‌توانند با پراکندن سوال‌ها و نقدها پل‌های ارتباطی نیرومندی با همه اقشار مومن و مستضعف برقرار کنند و به آنها ریشه‌های عقب‌ماندگی و فقر را توضیح دهند.

وی گسترش آگاهی در میان مردم را یکی از مهمترین راه‌کارها دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین