کد خبر: ۱۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
امیر سرتیپ احمد میقانی:

سامانه موشکی زمین به هوا "اس 200 " با موفقیت شلیک شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این مرحله از رزمایش شبکه یکپارچه پدافند هوایی با دستور آتش به سامانه موشکی زمین به هوای برد بلند اس 200 تعداد جنگنده‌های دشمن را که در ارتفاع بالای از سطح زمین پرواز می‌کردند مورد اصابت قرار داد و در آسمان منهدم کرد. 

همزمان با آخرین روز رزمایش بزرگ سراسری پدافند هوایی کشور سامانه موشکی بردبلند اس 200 با موفقیت شلیک شد. 

امیر سرتیپ احمد میقانی با حضور در جمع خبرنگاران خبرداد؛ سامانه موشکی زمین به هوا ارتفاع بالای اس 200 که توسط متخصصان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بهینه‌سازی شده است با موفقیت به اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد. 

وی اضافه کرد: دشمن فرضی که از حملات صبح امروز خود نتیجه‌ای نگرفته بود و به شدت از سوی افکار عمومی خود و مردم جهان در تنگاه قرار داشت با استفاده از هواپیمای ارتفاع بالا، نفوذ به حریم هوایی مناطق جمعیتی، حساس، صنعتی و هسته‌ای کشورمان را آغاز کرد و برای دومین روز جاری انواع هواگردهای خود را به سمت حریم هوایی کشورمان گسیل داشت. 

وی افزود: در این مرحله از رزمایش شبکه یکپارچه پدافند هوایی با دستور آتش به سامانه موشکی زمین به هوای برد بلند اس 200 تعداد جنگنده‌های دشمن را که در ارتفاع بالای از سطح زمین پرواز می‌کردند مورد اصابت قرار داد و در آسمان کشور منهدم کرد. 

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا افزود: بررسی میزان کارایی سامانه پدافندی اس 200 اعم از پخش موشکی و راداری و همچنین ارتقای سطح مهارت و دانش کارکنان عملیاتی و فنی در مراحل مختلف، از اهداف شلیک این سامانه پرقدرت پدافند موشکی برد بلند است. 

وی تصریح کرد: همچنین طی روزهای گذشته سامانه‌های پدافندی مختلفی اعم از مرصاد، تور ام یک، راپیر و اف ام 80در کنار شلیک پرحجم آتشبارهای توپخانه‌ای دستورالعمل شبکه یکپارچه پدافندی علیه اهداف و مواضع دشمن فرضی به کار گرفته شده‌اند که همگی نشان قابلیت بالای پدافند کشور در مقابله با هر تهدیدی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین