کد خبر: ۱۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی خبر داد:

احتمال ارسال پرونده تحقیق و تفحص از تربیت بدنی به قوه قضاییه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی از احتمال ارسال پرونده این تحقیق و تفحص به قوه قضاییه خبر داد. 

سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد در مجلس در گفت‌و گو با جام‌جم‌آنلاین با بیان اینکه گزارش هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی در حال تدوین است،گفت: این هیأت در طول یکسال گذشته در موارد متعددی از جمله فدراسیون‌ها، انواع ورزش‌ها، دوپینگ‌ها و همچنین امور مالی این ورزش‌ها به تحقیق و تفحص پرداخت و به موارد زیادی رسیدگی کرد. 

وی افزود: گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص در حال حاضر در حال تدوین است که بعد از پایان رسیدگی برنامه پنجم توسعه در صحن مجلس تقدیم کمیسیون فرهنگی خواهد شد و این کمیسیون نیز رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 

رئیس تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: این پرونده بسیار قطور است و کمیسیون فرهنگی در صورت نیاز از علی آبادی رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و همچنین دیگر مسئولین برای ارائه توضیحات برای حضور در کمیسیون دعوت خواهد کرد. 

یحیی زاده گفت: احتمالاً پرونده این تحقیق و تفحص به کمیسیون اصل 90 مجلس و همچنین به قوه قضاییه جهت رسیدگی به تخلفات ارجاع خواهد شد. 

وی تصریح کرد: اگرچه هنوز این گزارش نهایی نشده اما احتمال محرز شدن تخلفات در برخی از زمینه‌ها در ورزش‌های کشور در آن وجود دارد. 

تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی سال گذشته در مجلس مصوب شد که 15 نماینده از جمله مصطفی کواکبیان نماینده سمنان حسن ملک محمدی نماینده دامغان، بیژن نوباوه نماینده تهران از اعضای آن هستند. 

مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس این هیأت 6 ماه فرصت داشت تا کار خود را به پایان برساند اما این مهلت هم قابل تمدید بود. 

پس از تدوین گزارش هیأت و تقدیم آن به کمیسیون فرهنگی این کمیسیون آن را رسیدگی و جهت قرائت به مدت نیم ساعت در صحن مجلس در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین