کد خبر: ۱۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹

آمار بیکاری بالای ۲۰٪ در گچساران

هیچ‌جای ایران به اندازه گچساران جوان بیکار ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رمضان عباسی، شهردار گچساران گفت: شهرداری گچساران روزانه با ۲۰۰ نفر مراجعه کننده جویای کار و تعداد زیادی زن که برای کمک آمده‌اند مواجه است و همیشه سیستم شهرداری از اینگونه افراد پر می‌باشد. 

عباسی با بیان اینکه هیچ‌جای ایران به اندازه گچساران جوان بیکار ندارد و شهرداری گچساران تا به حال از سه چهار هزار نفر بیکار که از فرمانداری و شورای شهر نامه آورده‌اند نام‌نویسی کرده است، اظهار داشت: شهرداری ۶۰۰ نفر نیرو دارد و بسیاری ازاعتباراتی را که از ادارات و ارگان‌ها جذب می‌کنیم باید متاسفانه هزینه پرسنل کنیم و هرچقدر هم به سمت آینده و کارهای عمرانی روی می‌آوریم باز هم فشار بر روی شهرداری است. 

شهردار گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، فشارهای وارده را از سوی مسئولان سیاسی، اجتماعی، مذهبی و همچنین زن‌های گدا دانست و اضافه کرد: ادره کار و اداره تعاون مسئول پیگیری مشکلات بیکاران است نه شهرداری.
 
عباسی با تاکید براینکه شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال کار ندارد، یادآور شد: در تمام جلسات آمار بیکاری از ۱۲ درصد تا ۱۸ درصد گزارش داده می‌شود که من می‌گویم آمار بیکاری در گچساران بیشتر از ۲۰ درصد است. 

وی گفت: مسئولان باید در این زمینه اتحاد داشته باشند خصوصا جریان‌های سیاسی می‌توانند برای این شهر امکانات بیشتری از طریق دولت جمهوری اسلامی بیاورند کما اینکه نظام جمهوری تاکنون خدمات زیادی را برای این شهر داشته است. شهردار گچساران با بیان اینکه هیچ مسئولی علاقه به این ندارد که جوانان بیکار باشند، یادآور شد: ولی مسئولان می‌توانستند کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌هایی را برای شهرستان گچساران بیاورند تا این همه بیکار نداشته باشد. 

عباسی افزود: اگر کارخانه پتروشیمی، پالایشگاه و سد چم شیر راه‌اندازی شود در صورتی که بازهم افراد غیربومی را نیاورند شاید بیکاری شهرستان گچساران کم شود. 

شهردار گچساران در ادامه به تعداد زیاد زن‌های مراجعه کننده به شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: این کار آنها به گدایی مدرن تبدیل شده و بیشتر مسئولان برای فرار از بار مسئولیت خود به آنها نامه می‌دهند که بروید شهرداری.

وی گفت: ما نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم زیرا ما یک تبصره ۱۷ داریم که مخصوص افراد مسافر هست که پول خود را گم کرده‌اند و یا مرد‌ه‌هایی هستند که بر زمین مانده‌اند.
 
عباسی عمده ارگان‌های نامه‌دهنده را استانداری، فرمانداری و شورای شهر دانست و اظهار داشت: این زنها آنقدر گیر و پیله هستند که ما در خانه خود هم آرامش نداریم. 

شهردار گچساران افزود: از بهزیستی و کمیته امداد و دیگر مسئولان می‌خواهیم تا آنها را سامان دهند زیرا ما نه نمی‌توانیم به آنها دست بزنیم و نه آنها را از اداره بیرون بندازیم و روزانه سیستم اداره را نیز پر کرده‌اند. 

شهرستان گچساران کهگیلویه و بویراحمد با تولید ۲۰درصد نفت کشور همچنان از مشکل بیکاری جوانان رنج می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین