کد خبر: ۱۱۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
جمشید انصاری در گفت‌‌و گو با آفتاب:

زمان برداشت یارانه نقدی پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی

درک دولت در پیچیدگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها دلیل عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: جمشید انصاری در گفت‌‌و گو با خبرنگار آفتاب با اشاره به اعلام سهمیه بنزین برای آذر‌ماه از سوی دولت اظهارداشت: معتقدم دولت هرقدر جلو می‌رود و به
پیچیدگی‌های بیشتری دراجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برخورد می‌کند، تاکیدات مجلس نسبت به افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی و لحاظ شیب ملایم برای اجرای قانون مذکور را درک می‌کند. 

وی ادامه داد: از آنجا که برنامه‌ریزی‌های دولت برای اجرای این قانون مغایر با واقعیت‌هایی است که باید پیش از این درک می‌شد دولت هم اکنون عملا در اجرا مشکل پیدا کرده است. 

نماینده زنجان گفت: دولت با توقعی که برای مردم در میزان پرداخت یارانه‌ها ایجاد کرده است اگر بخواهدآن مبلغ را تامین کند باید اجرای قانون را با شیب تند درنظر بگیرد تا آن مبالغ تامین شود حال دولت درعمل متوجه شده است که نمی‌تواند چنین کند و درواقع از نظر اجرایی کار سخت شده است. 

عضو کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی دولت یادآور شد: هم اکنون هم دولت برای آذرماه سهمیه بنزین در نظر گرفته است هرچند که درنظر گرفتن سهمیه یا عدم آن دلیل اجرا یا عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیست زیرا ما در قانون ممنوعیت برای درنظر گرفتن سهمیه نداشتیم اما تاکید بر این بود که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد. 

انصاری گفت: علت اینکه سهمیه بنزین برای آذرماه اعلام شد این بود که دولت هنوز قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نداده است بنابراین نمی‌توانست مردم را بلاتکلیف قرار دهد و ناچار به اعلام سهمیه شد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با این روندی که دولت در پیش گرفته نباید اجازه برداشتاز یارانه‌های واریزی به حساب مردم داده شود زیرا دولت تا زمانی که افزایش قیمت درحامل‌های انرژی نداشته منبعی برای پرداخت یارانه ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین