کد خبر: ۱۱۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰

واگذاری آموزشکده‌های فنی به وزارت علوم ملغی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه موضوع واگذاری آموزشکده‌های فنی‌و حرفه‌ای به وزارت علوم و ادغام سازمان نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش ملغی و تصمیم نهایی منوط به تایید مسئولان نظام شد. 

اسدالله عباسی با بیان این مطلب افزود: طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته قرار بود که آموزشکده‌‌های فنی‌و حرفه‌ای با تمامی امکانات به وزارت علوم واگذار شود و سازمان نهضت سواد آموزی نیز با تمام نیروها و امکانات در آموزش و پرورش ادغام شود.

عباسی با اشاره به بندهای دیگر مصوب شده در برنامه پنجم گفت: در ماده 23 برنامه پنجم توسعه به بحث ورزش و سلامت دانش آموزان توجه ویژه‌ای شده اما از آنجایی که آموزش و پرورش محدودیت‌های زیادی را در بحث فضاهای ورزشی دارد عنوان شده که سازمان تربیت بدنی امکانات و سالن‌های ورزشی خود را در ساعات غیرقابل استفاده مانند نوبت صبح در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

برنامه پنجم توسعه هم اکنون در صحن علنی مجلس به تفکیک سازمان‌ها و وزارتخان‌ها در حال تصویب است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین طبق این ماده، سازمان نوسازی مدارس از این پس موظف است در مدارس جدیدی که می‌سازد سالن‌های چند منظوره برای ورزش و نمازخانه ایجاد کند.

عباسی با اشاره به بندهای دیگر تصویب شده در برنامه پنجم گفت: تربیت نیروهای متخصص و ماهر با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش از طریق مراکز تربیت معلم از دیگر بندهایی بود که در این برنامه مصوب شد و آموزش و پرورش را مکلف به اجرا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین