کد خبر: ۱۱۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۳

وزیر نیرو: ما هم فکر می‌کردیم از آذرماه قیمت‌ها آزاد شود، اما نشد و ماند برای اسفندماه!

مردم صرفه‌جویی را از هر لحظه‌ای که آغاز کنند به نفعشان است!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نیرو با اعلام تازه ترین خبرهای یارانه‌ای، از اعلام نهایی قیمت برق از سوی دولت و امکان صدور قبض یک ماهه برای ۷۴ درصد مصرف مشترکان خبر داد و گفت: سناریوهای برق بسته شده است و مردم اثر هدفمندی یارانه‌ها را در قبض‌های برق از نیمه اسفند ‌ماه خواهند دید. 

مجید نامجو افزود: سناریوهای برق بسته شده است اما اینکه چه زمانی سناریوی برق، گاز و حامل‌های انرژی با هم اعلام شود این را هیچ‌کس نمی‌داند.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود دو هفته پیش متوسط قیمت برق توسط معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌ها ابلاغ شود، گفت: به آن شکل ابلاغی نشده است! اما تصمیمات اخذ شده است و اینکه مکتوب کرده باشند و برای ما جهت اجرا فرستاده باشند هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

نامجو در پاسخ به این سؤال که مردم نگران هستند که از چه زمان باید صرفه‌جویی را آغاز کنند، اظهار داشت: مردم صرفه‌جویی را از هر لحظه‌ای که آغاز کنند به نفعشان است. مردم باید هر کاری که می‌توانند برای صرفه‌جویی خود انجام دهند. صرفه‌جویی یک فرهنگ است و این هیچ ربطی به طرح هدفمندی یارانه‌ها ندارد.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد قیمت جدید برق از آذرماه اعمال می‌شود گفت: ما هم فکر می‌کردیم که در آذرماه این اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبری از این که این اتفاق در چه ماهی رقم خواهد خورد نداریم و هنوز هم که آذرماه تمام نشده است.

نامجو گفت: مردم اثر هدفمندی یارانه‌ها را در قبض‌های برق از نیمه اسفند‌ماه خواهند دید. چون ما قبوض برق را دو ماهه صادر می‌کنیم و در برنامه داریم که یک ماهه قبوض را صادر کنیم.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو محاسبه کرده است که ۷۴ درصد مصرف مشترکان برق به‌گونه‌ای است که می‌توان قبض یک ماهه برای آنها صادر گردد. این درخواست رئیس‌جمهور بوده است و وزارت نیرو بر روی آن کار کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین