کد خبر: ۱۱۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۷

تهدید به مقابله با “احتکارهای خانگی”

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با احتکارهای خانگی مقابله و از بروز مجدد آن جلوگیری می‌شود.

محمد حسین چراغی در نشست تنظیم بازار که در محل معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این مطلب، همچنین عنوان کرد:‌ در جلسه هفته گذشته مقرر گردید ۱۰ هزار تن شکر از طریق تعاونی‌های مصرف توزیع شود که این اقدام در حال پیگیری و انجام است. 

همچنین در این جلسه ابوالقاسم کوره‌چینی، معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی خوزستان عنوان کرد: در هفته گذشته حدود ۵۱۴ مورد گزارشات مردمی به‌صورت حضوری و تلفنی به سازمان اعلام شده که براساس آن ۱۶۲ مورد تخلف بوده است. 

وی با اشاره به بازرسی ۲۹ گشت مشترک با تعزیرات به صورت گروه در سطح بازار، به ارائه آمار بازرسی‌ها در هفته گذشته پرداخت و توضیح داد: ۹ هزار و ۸۸۲ مورد بازرسی صورت گرفته که تعداد چهار هزار و ۶۳۹ مورد توسط بازرسان سازمان بازرگانی، پنج هزار و ۷۷ مورد توسط بازرسان مجامع امور صنفی و ۱۶۲ مورد هم از سوی ناظران کمیسیون نظارت بوده است؛ از این تعداد برای ۸۶۷ مورد پرونده تشکیل شده که ۷۳۱ پرونده به اداره تعزیرات ارسال شده است. 

کوره‌چینی ادامه داد: پنج شرکت توزیع تعدادی از کارخانه‌ها در سطح استان اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده بودند که چهار شرکت در خراسان‌رضوی و یک شرکت در تهران قرار دارد؛ گزارش این تخلفات به سازمان حمایت ارایه شد. 

وی تاکید کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته قرار شد قیمت‌های این شرکت‌های متخلف به قیمت‌های اولیه برگردانده شود. همچنین در هفته گذشته شاهد برخی افزایش قیمت‌ها در انواع آب‌معدنی بودیم که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد قیمت‌ها به قیمت‌های اولیه برگردانده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین