کد خبر: ۱۱۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۵

گاردین: بریتانیا صدور مواد و تجهیزات تخصصی به ایران را محدود کرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «گاردین» از محدودیت بریتانیا در صادرات انواع دستگاه‌های صنعتی مربوط به اشعه‌ها و طیف‌ها به ایران خبر داد.

روزنامه بریتانیایی گاردین خبر داد: صادرات مواد و ابزاری چون لوله‌های آلیاژ نیکل، پمپ‌های خلا، انواع دستگاه‌های صنعتی مربوط به اشعه‌ها و طیف‌ها، کوره‌های حرارتی و واشرهای تخصصی را به ایران محدود کرده‌است.
 
روزنامه گاردین در گزارشی نوشته است که دولت بریتانیا این محدودیت‌ها را به دنبال تأیید گزارش‌هایی مبنی‌بر اینکه صدور تجهیزات خاص به بعضی کشورهای خاورمیانه می‌تواند در توسعه برنامه‌های هسته‌ای آنها به کار رود، اعمال کرده‌است. 

مارک پریسک، وزیر بازرگانی بریتانیا، در یک نطق پارلمانی گفته‌است که ریسک استفاده از این‌گونه تجهیزات در توسعه برنامه‌های هسته‌ای بسیار بالا رفته، «آن چنان که ما مجبوریم محدودیت‌های بیشتری در صادرات آنها به ایران اعمال کنیم.»
 
اداره نوآوری و مهارت‌های بازرگانی بریتانیا نیز در بیانیه‌ای خطاب به صادرکنندگان بریتانیایی اعلام کرده‌است که تمام درخواست‌های صدور این‌گونه مواد، جز در مواردی که بی‌خطر بودن استفاده از آنها روشن شود، رد خواهد شد. 

این روزنامه مدعی شد: به‌کارگیری فناوری هسته‌ای در برنامه موشکی، می‌تواند ایران را به یک تهدید بالقوه برای کشورهای خاورمیانه و حتی جنوب اروپا تبدیل کند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین