کد خبر: ۱۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۷

احمدی‌نژاد: می‌خواستم به‌جمع بی‌خانمان‌های آمریکا بروم که مانع شدند

تنها کمتر از یک‌درصد جمعیت ایران توان پرداخت اقساط مسکن را ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه کمتر از یک درصد جمعیت ایران توان پرداخت اقساط مسکن مهر را ندارند، بر لزوم حمایت جدید از این قشر تاکید کرد و گفت: جامعه الگو نباید فقیر داشته باشد. 

احمدی‌نژاد، یکشنبه شب در همایش خیرین مسکن‌ساز سازمان بهزیستی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، تصریح کرد: خداوند متعال انسان را خلق کرده که به سمت کمال بروند و همنشین او بشود و بر روی زمین تجلی و انعکاس خدا باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای درک زیبایی‌های عالم راهی جز ایثار نیست، گفت: انسان از هر چه که بگذرد از آن بزرگ‌تر است و اگر ایثار نبود هیچ خوبی و کمالی در عالم به‌وجود نمی‌آمد و به نسبتی که ایثار می‌شود کمال و تعالی اتفاق می‌افتد.

احمدی‌نژاد با طرح این سئوال که چرا شهدا در بالاترین مرتبه هستند، اضافه کرد: زیرا آنان حاضر شده‌اند در مسیر درستی از جان خود بگذرند.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار در جامعه ایرانی ادامه داد: من شاکر حضور در جامعه‌ای هستم که این فرهنگ در آن نهادینه شده و دستگیری از دیگران به عنوان یک ارزش در آن جامعه محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران با این فرهنگ باید به سرعت الگوی همه ملت‌ها شود، گفت: در جهانی که همه‌جای آن را ظلم گرفته است شان ملت ایران این است که الگوی این جهان باشد و در جامعه‌ای که باید الگوی دیگران قرار گیرد نباید فقیر باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اما برای اینکه فقیری در جامعه نباشد، اگر برعهده دولت گذاشته شود شاید یک روزی این امر اتفاق بیافتد، ولی کمک‌های مردمی در تحقق آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به مسکن مهر در کشور گفت: این مسکن برای خانواده‌هایی که قدرت پرداخت اقساط دارند، طرح بسیار کارسازی بوده است، ولی برخی از اقشار در جامعه واقعا ناتوان از پرداخت همین اقساط هم هستند و باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و به یک‌باره این تعداد از خانوار که کمتر از یک درصد جمعیت ایران را شامل می‌شوند‌، همه خانه‌دار شوند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به شرایط مردم در آمریکا افزود: هم اکنون بیش از 4 میلیون نفر در آمریکا در کنار خیابان‌ها می‌خوابند و در نیویورک که مرکز سرمایه‌داران جهان است تعداد زیادی بی‌خانمان هستند که من می‌خواستم به جمع آنها بروم به بهانه‌های امنیتی مانع از حضور من در جمع آنها شدند. 

وی در پایان خانه دار کردن قشر ناتوان جامعه را شدنی دانست و تاکید کرد که در جامعه اسلامی نباید شخصیت و شأن افراد به خاطر فقرشان پایمان شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین