کد خبر: ۱۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۴

حمله بی‌سابقه سخنگوی جامعه روحانیت‌مبارز به مشایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خطاب به احمدی‌نژاد گفت: شما که مدافع اسلام هستید و در تمامی عمر خود، برای آن تلاش کرده‌اید، نگذارید که عده‌ای از اطرافیان‌تان با اظهارنظرهای اشتباه، زحمات شما را زیر سؤال ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک در گفت‌وگوی اختصاصی با مرکز خبر حوزه با اشاره به این‌که در اسلام اجازه اظهار نظر در چارچوب مبانی دینی وجود دارد،‌ بیان داشت: اسلام برای رشد فکری جامعه، به افراد اجازه داده است که در چارچوب مبانی دینی اظهار نظر کنند، ولی اگر افرادی بخواهند نظراتی خلاف مبانی اصیل اسلامی را بر زبان جاری نمایند چنین اجازه‌ای به آنها داده نشده است.

وی ادامه داد: عده‌ای بر اساس کج فهمی و افکار اشتباهی که ریشه در مبانی فکری آنان دارد، اظهار نظر کرده و مسائلی را بیان می‌کنند که موجب تحریف مبانی و اصول اسلامی می‌شود.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: کسی که در جامعه، در محدوده کاری خود اظهار نظر کند، درست و یا اشتباه، تأثیر آن تنها در همان محدوده کاری است، حال اگر کسی در تریبون حکومتی، اظهار نظری می‌کند، اثرات آن در تمامی جامعه و حتی در عرصه بین‌المللی مشاهده می‌شود.

وی به اظهار نظر رییس دفتر رییس‌جمهوری درباره مکتب ایرانی اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای رحیم مشایی مکتب ایرانی در را در مقابل مکتب اسلامی قرار داد، علاوه بر مسائلی که در ایران به وجود آورد، وهابیت نیز کمال استفاده را از این سخنان برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک ادامه داد: اظهار نظر اخیر ایشان درباره موسیقی در جمع هنرمندان استان مرکزی، در حقیقت توهینی به تمامی علما و افرادی است که در عرصه نشر فقه آل محمد(ص) اجتهاد می‌کنند و مبانی دینی را از قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آموزه‌های دینی و سخنان ائمه معصوم(ع) درباره موسیقی لهو و نشر آن در جامعه و نظرات مراجع در این باره، به کار بردن عبارت "نمی‌فهمند"، توهینی است که علما در برابر آن سکوت نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: اگر شرایط سیاسی جامعه و اجرای طرح اقتصادی کشور (هدفمندی یارانه‌ها) نبود، علما در برابر این اظهار نظر رییس دفتر رییس جمهور ساکت نمی‌ماندند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه خطاب به رییس جمهور محترم گفت: شما که مدافع اسلام هستید و در تمامی عمر خود، برای آن تلاش کرده‌اید، نگذارید که عده‌ای از اطرافیانتان با اظهارنظرهای اشتباه، زحمات شما را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: با توجه به توصیه‌هایی که برای تجدید نظر رییس‌جمهوری درباره رییس دفترشان می‌شود، در شرایطی که در مقامات دولتی تغییراتی انجام می‌شود، نمی‌دانم چرا وی همچنان در موقعیت خود است؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین