کد خبر: ۱۱۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۶

احمدی‌نژاد: باید مسیر حرکت کشور را عوض کنیم، مسیر کنونی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد

شعار 2 بچه کافی است فرمول انقراض یک ملت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: باید با طراحی الگوی ایرانی، اسلامی مسیر حرکت کشور که اکنون بر ریل غربی است را تغییر دهیم چون ادامه مسیر کنونی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. 

محمود احمدی‌نژاد شامگاه سه شنبه در دیدار منتخبان، فرهیختگان ومدیران استان البرز در هشتاد و دومین سفر استانی با اشاره به اینکه کل ایران در آستانه جهش تاریخی در بخش‌های گوناگون قرار دارد، اظهار داشت: ما بدنبال طراحی نظام و الگوی برنامه‌ریزی اسلامی ایرانی هستیم زیرا اگر الگوی روشنی برای ساختن ایران نداشته باشیم، آینده متعلق به ما نخواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: در الگوی اسلامی ایرانی افق نگاه ما ارزشی، مکتبی و الهی است و ما قصد داریم جامعه‌ای داشته باشیم که انسان‌ها پاک و عدالت خواه باشند و نسبت به یکدیگر با محبت و عشق رفتار کنند و خانواده ایرانی خانواده ای مستحکم تلقی شود و ما با توان، همت و روش ایرانی و تکیه بر آداب و سنت‌های توحیدی می توانیم به بهترین شکل ایران را بسازیم. 

احمدی‌نژاد اظهار داشت: اطمینان داریم اگر در ایران یک رفراندم برگزار شود، از مردم سوال شود که آیا در آینده می خواهند کشوری مثل کشورهای اروپایی داشته باشند ، 99 درصد مردم پاسخ خواهند داد هرگز. 

وی با تاکید بر اینکه با در پیش گرفتن الگوی ایرانی و اسلامی باید چشم بر الگوی کشور های غربی ببندیم، گفت: هرگز نمی خواهیم به کشوری مانند آنها تبدیل شویم. 

احمدی‌نژاد افزود: در دموکراسی لیبرال غربی‌ها، اولین حقیقتی که زیر پا له می‌شود انسان و ارزش‌های انسانی است و آنها برای رای آوردن یک شعار مطرح می‌کنند و زمانی که رای می‌آورند به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند. 

وی با اشاره به تمایل خود در سفر سال گذشته به نیویورک برای مشاهده کارتن‌خواب‌های این شهر، گفت: پلیس نیویورک اعلام کرد که قادر به تامین امنیت نیست، اما آنها نگران بودند که دوربین رسانه‌های جهان این واقعیت را که در نظام سرمایه داری40 میلیون نفر هیچ چیز برای خوردن ندارند را به نمایش بگذارند. 

وی در ادامه با اشاره به رواج ایجاد کارخانجات تولید فرش ماشینی در کشور، از این حرکت به عنوان گامی نادرست یاد کرد و گفت: جمعا 4 هزار نفر در واحدهای تولیدی فرش ماشینی کار می‌کنند در حالی که حداقل در بخش فرش دستبافت ایرانی 4 میلیون نفر می‌توانند مشغول به‌کار شوند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به هزینه بالای تولید در بخش صنعت ایران افزود: مهم ترین دلیل آن، بکار نبستن ارزش‌های محلی و ایرانی در ساخت کالاست، این در حالی است که کار بهینه و باصرفه، روش ایرانیان در طول تاریخ بوده است. 

وی با اشاره به ترویج کاهش جمعیت کشور در هفده سال گذشته، این سیاست را معادل انقراض نسل یک ملت خواند و افزود: نگاه ایرانی به مقوله خانواده با نگاه مادی اومانیسم و لیبرالیسم متفاوت است و با توجه به رشد منفی جمعیت در کشورهای اروپایی در 50 تا 70 سال آینده مردم آنجا اروپایی نخواهند بود و مردم از شمال افریفا و خاورمیانه برای زندگی به اروپا مهاجرت خواهند کرد. 

احمدی‌نژاد گفت: آنها به عنوان یک دستور العمل مترقی به ما دیکته می‌کنند که بچه‌دار نشوید زیرا فقر می‌آید و از لذت زندگی شما کاسته می‌شود، هر دوی این استدلال‌ها باطل است، یک دانشمند کشور را بیابید که در خانواده ای کمتر از 5 نفر رشد کرده باشد. 

وی همچنین به کنار گذاشته شدن پزشکی سنتی در کشور به عنوان یکی از انحراف مسیرها از الگوی اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: در حالی که در گذشته مردم نشانه‌های بیماری را می‌شناختند، امروز زبان پزشکی ما نیز بیگانه است و بیمار نمی‌تواند با پزشک خود همراهی کند. 

وی افزود: امروز بیش از 96 درصد داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود اما با این وجود 600 تا 700 میلیون دلار در این زمینه واردات داریم. 

وی با بیان این که زمانی بهترین و دقیق ترین مهندسی در ایران انجام می‌شده است اظهار داشت: سال‌‌ها پیشرفته ترین مهندسی آب و خاک در کشورمان حاکم بود اما به یک‌باره کل این شیوه را تغییر دادیم و اقدام به حفر چاه کردیم که ماحصل آن را امروز در قالب دشتهای ممنوعه شاهد هستیم. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: سدهایی که تا به امروز در کشور ساخته شده است اقدامات بسیار خوبی بوده است اما وضع عناصر طبیعی کشور را بر هم زده و آثار منفی ساخت این سدها بعداً مشخص می‌شود. 

وی از معماری ساختمان به عنوان الگوی دیگر ایرانی نام برد که به یکباره کنار گذاشته شده و حال آن که معماری ساختمان یک کار کاملا فرهنگی است که روی روابط بین انسان‌ها و روحیات آنها مؤثر است. 

وی در ادامه با اشاره به حجم گسترده سرمایه گذاری دولت در طول پنج سال گذشته در بخش صنعت کشور گفت: در این مدت چهار تا پنج برابر قبل در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که لازم است برای تأثیرگذار بودن سرمایه گذاریها در اقتصاد کشور، چرخه فعالیت‌ها را تغییر دهیم تا نتیجه این سرمایه گذاریها مشاهده و مشکل بیکاری در سایه این حرکت برطرف شود. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوپا بودن استان البرز خطاب به مدیران این استان گفت: باید نظام برنامه‌ریزی این استان را از ابتدا بر مبنای الگوی ایرانی اسلامی طراحی کنید. 

وی افزود: در این صورت است که سه سال دیگر می توانیم از همین محل به دنیا، الگوی ایرانی اسلامی خود را عرضه کنیم. 

احمدی‌نژاد هشدار داد: اگر مسیر و جهت‌گیری درستی برای توسعه استان در نظر گرفته نشود بسیاری از منابع و سرمایه‌گذاری‌ها تلف می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
0
0
حقیقت اینست که نهادینه شدن فکر دموکراسی با تاسیس مدارس بوجود آمده ونوع اسلامی ان هم همان ملا و مکتب‌خانه‌های قدیمی است. ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین