کد خبر: ۱۱۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
بر اساس گزارش بانک مرکزی؛

قیمت کالاهای اساسی خانوار افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس اقتصادی: بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرد‌ه‌فروشی در تهران را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در یک ماه گذشته پس از هدفمندی یارانه‌ها؛ نرخ کالاهای اساسی خانوار افزایش داشته است به نحوی که از 44 قلم کالا 41 کالا افزایش و فقط 3 کالا کاهش جزئی داشته است.
 
به گزارش آفتاب، قیمت کالاهای اساسی خانوار پس از هدفمندی یارانه‌ها توسط بانک مرکزی به شرح ذیل منتشرشده است.

گروه‌های مواد خوراکی
لبنیات و تخم مرغ


در چهارمین هفته هدفمندی یارانه‌ها، در گروه لبنیات قیمت همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم مرغ در این هفته معادل 4 دهم درصد افزایش یافت. اما پس از هدفمندی 1.2 درصد گران شده است. نرخ لبنیات پس از هدفمندی یارانه‌ها یک دهم تا 4 دهم درصد‌گران شده است. لبنیات نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد گران شده اما نرخ کره 45درصد افزایش یافته است. 

برنج و حبوب 

در هفته مورد بررسی، در گروه برنج قیمت همه اقلام این گروه بین ١ تا 1.4 درصد افزایش داشت اما دریک ماه پس از هدفمندی برنج 5 درصد گران شده که برنج وارداتی 6.3 و برنج داخلی 5.2 درصد بالارفته است. در گروه حبوب، بهای لپه نخود و لوبیا چشم بلبلی هر یک معادل 0.2 درصد کاهش یافت اما نرخ حبوبات پس از هدفمندی 1 تا 1.5 درصد بالا رفته است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد گزارش، در گروه میوه‌های تازه بهای انار معادل ٨ دهم درصد کاهش داشت اما سایر اقلام بین 0.4 تا 8 درصد افزایش یافت و پس از هدفمندی یارانه‌ها نرخ میوه‌های تازه به طور میانگین 6 درصد بالا رفته که سیب با 10 درصد، پرتقال با 4 درصد افزایش؛ انار 10 درصد؛ انگور 4 درصد و هندوانه 25 درصد گران شده است.

در گروه سبزی‌ها در هفته گذشته؛ لوبیا سبز 36 درصد؛ بادنجان 13 درصد و سایر اقلام نیز تا بیش از 9 درصد بالا رفت. سبزی‌های تازه در یک ماه پس از هدفمندی میانگین 5 درصد؛ لوبیا سبز 57درصد؛ سبزی‌های برگی و خیار 17درصد؛ پیاز 5 و سیب زمینی 3 درصد بالا رفت اما گوجه 47درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی، قیمت گوشت مرغ معادل 2 درصد کاهش یافت اما در یک ماه گذشته حدود 4.5 درصد گران شده است. در هفته گذشته گوشت گاو و گوساله و گوشت گوسفند ثابت بود اما پس از هدفمندی گوشت گاو 2.3 درصد گران شده است. 

قند، شکر، چای و روغن نباتی 

در این هفته قیمت قند و روغن مایع افزایشی اما نرخ شکر و روغن نباتی جامد کاهشی بود. پس از هدفمندی روغن حدود 2 درصد گران و قند و شکر یک درصد ارزان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین