کد خبر: ۱۱۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
ضربه جدید شمقدری به خانه سینما

حذف از شورای پروانه ساخت فیلم، برخلاف آیین‌نامه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد شمقدری در نامه‌ای به مدیر کل ارزشیابی و نظارت، خواستار معرفی دو نماینده صنف واحد تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان به شورای پروانه فیلم‌سازی شد.

به گزارش خبر، روابط عمومی معاونت امور سینمایی اعلام کرد، معاون سینمایی وزیر ارشاد در این نامه با قدردانی از اهتمام و همدلی تهیه‌کنندگان برای راه‌اندازی صنف واحد پیشنهاد کرد طبق تبصره ذیل ماده دو آئین نامه بررسی پروانه فیلم‌سازی دو نماینده معاونت با معرفی صنف واحد تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان تعیین شود.

این درحالی است که طبق آیین‌نامه، این دو نماینده باید با معرفی خانه سینما به شورا معرفی می‌شدند و در سالیان گذشته طبق عرف، یک کارگردان و یک تهیه کننده معرفی می‌شدند در حالی که قانونا الزامی به این محدودیت نیست. ضمن آنکه این نمایندگان نماینده کل صنوف سینمایی محسوب می‌شدند و نه نماینده صنف خود.

طبق شنیده‌های موثق، جواد شمقدری در دیدار اوایل دی ماه خود با هیأت مدیره خانه سینما – که ماه‌هاست نماینده ای در شورای پروانه ساخت ندارد، ۲ ماه مهلت خواسته بود تا پس از آن خانه سینما نمایندگان خود را برای این شورا معرفی کند.

ضمن آنکه در دیدار اردیبهشت ماه۸۸ شمقدری از خانه سینما، معاون سینمایی از هیأت مدیره وقت، خواسته بود دو نماینده منصوب معاونت سینمایی در این شورا – جمال شورجه و محسن علی اکبری – را به عنوان نماینده خانه سینما معرفی کنند که مورد موافقت قرار نگرفت.

نخستین مجمع عمومی صنف واحد تهیه‌کنندگان یکشنبه ۲۶ دی برگزار و هیأت مدیره این تشکل انتخاب شد و ظاهرا معاونت سینمایی پروژه جایگزین کردن این تشکل به جای خانه سینما را کلید زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین