کد خبر: ۱۲۰۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۱

نماد مبارزه با آپارتاید در بستر بیماری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک خبرگزاری ار بستری شدن نماد مبارزه با آپارتاید در بیمارستان و نگرانی مردم آفریقای جنوبی از سرنوشت وی خبر داد. 

به گزارش رویترز، "نلسون ماندلا" نیمه شب گذشته در بیمارستانی در ژوهانسبورگ (پایتخت آفریقای جنوبی) بستری شد.

هر چند اعلام شده که وی برای انجام معاینات معمول پزشکی به بیمارستان مراجعه کرده، اما گفته می‌شود تیمی از پزشکان متخصص وی را مورد معاینه قرار داده‌اند.

هر چند ماندلا هم اکنون 92 سال دارد، اما مردم آفریقای جنوبی به دلیل آنکه به رهبری او توانستند نظام آپارتاید را سرنگون کنند علاقه زیادی به وی دارند.

"نلسون ماندلا" در 18 جولای سال 1918 به دنیا آمد. وی نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست‌جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

ماندلا به خاطر حضور در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه بر ضد آپارتاید محاکمه و زندانی شد. مبارزه مسلحانه، برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به خودداری از توسل به خشونت بود. ماندلا در طول ۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد.

ماندلا را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان "مادیبا"می‌شناسند؛ این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند. این عنوان مترادف با نام نلسون ماندلاست. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را 'مخولو' (پدربزرگ) صدا می‌‌زنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین