کد خبر: ۱۲۱۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴

حدادی: می‌روم جایی که برای ورزشکار ارزش قائل شوند

کسی نمی‌تواند جلویم را بگیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا در واکنش به صحبت‌های معاون سازمان تربیت بدنی و مخالفت با اعزامش به کمپ تمرینی آفریقای جنوبی گفت: نه اینکه بخواهم از این کشور بروم و در تیم دیگری باشم، اما حداقل می‌توانم به جایی بروم که برای من ورزشکار ارزش قائل شوند. 

احسان حدادی ضمن بیان این مطلب که 10 سال است ورزش حرفه ‌ای می‌کند اما تابحال نشده که شورای برون مرزی برنامه تدارکاتی اش را تصویب نکند، گفت: مانده‌ام که چه اتفاقی بعد از این جلسه افتاده است. هفته گذشته نشست شورای برون مرزی با حضور نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی خانم نیازاده برگزار شده و حتی وی به ما اعلام کرد که سفرم تصویب شده است اما این سازمان تربیت بدنی بوده که در نامه خود با سفر من به کمپ تمرینی آفریقا موافقت نکرده است.

وی افزود: این اتفاق در حالی افتاده که من دو ماه پیش مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگجو را گرفتم و رکورد این بازی‌ها را جابجا کردم اما آن وقت سفر تدارکاتی ام را تصویب نمی‌‌کنند مگر این سفر چه هزینه‌ای برای آنها دارد. گفته اند هزینه این سفر 25 میلیون تومان می‌شود اما من فاکتورهای سال گذشته را دارم.

وی تاکید کرد: من در فاصله یک سال و اندی تا المپیک می‌توانم در یکی از مجهزترین کمپ‌‌های تمرینی پرتابگران دنیا و با حضور قهرمانان مطرح جهان ضمن انجام تمرین، آنها را آنالیز کنم. تمام هزینه‌های سفر و اسکان 40 روزه در کمپ آفریقا نزدیک به 12 میلیون تومان می‌شود، آیا این هزینه زیاد است؟ این در حالی است که هزینه اردوی 20 روزه در کیش 18 میلیون تومان شده بود!

قهرمان پرتاب دیسک آسیا با اشاره به مذاکره تلفنی با رئیس سازمان تربیت بدنی درخصوص تصمیم گیری اخیر شورای برون مرزی گفت: من در تماسی با دفتر آقای سعیدلو مشکلم را بازگو کردم و وی بلافاصله با من تماس گرفت و اعلام کرد که برای حل مشکلم هرکاری را انجام می‌دهد. من از اهمیتی که رئیس سازمان تربیت بدنی نسبت به یک ورزشکار داشتند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه دعوت نامه حضور در این کمپ تمرینی را پیش از بازی‌های آسیایی گوانگجو دریافت کرده است، تصریح کرد: من قهرمان المپیک نیستم اما مگر هر کسی در چنین کمپی تمرین کند باید قهرمان المپیک یا دنیا باشد. با این روند تا دوسال دیگر ورزش ما نابود می شود. ورزشکاران مطرح دنیا را در "زرورق" می گذارند تا برای رقابت‌های مهم دنیا آماده شوند. مربی، دکتر تغذیه، پزشک، ماساژور، بدنساز و تمرینات خوب برای آنها در نظر می‌گیرند تا مدال المپیک بیاورند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر در المپیک چین مصدوم نمی‌شدم می‌توانستم مدال طلای المپیک را بگیرم. من از آقای سعیدلو می‌خواهم که تصمیم درستی را در این خصوص بگیرند. اگر هزینه این اردو را متقبل نشوند با هزینه شخصی ام راهی اردوی آفریقا می‌شوم تا نشان بدهم که برای تمرین کردنم ارزش قائل هستم.

وی با انتقاد از سجادی و بیان این مسأله که از معاون سازمان تربیت بدنی که خود دوومیدانی کار است توقع می رود تا به این رشته توجه بیشتری کند، گفت: همه چیز من ورزش است. نه شغلی دارم نه تحصیلات دانشگاهی . تمام زندگی‌ام را برای ورزش گذاشته ام. اگر قرار باشد تمرین نروم قول مدال و نتیجه هم نمی‌دهم.

دارنده مدال طلای قهرمانی جوانان جهان با تاکید بر اینکه تمام زندگی اش را برای موفقیت در این رشته گذاشته است، گفت: نه اینکه بخواهم از این کشور بروم و در تیم دیگری باشم، اما حداقل می‌توانم به جایی بروم که برای من ورزشکار ارزش قائل شوند.

وی ادامه داد: من شب و روز تمرین می کنم. تاکنون نشده به خاطر ورزش کردن و مدال آوردنم از کسی بخواهم که به من خانه و ماشین و زمین بدهد. تنها خواسته من مهیا بودن شرایط تمرینم است. خدا را شکر می‌کنم که برای ورزش کردنم هدفی دارم و کسی نمی‌تواند جلوی من را بگیرد و تا به امروز روی پای خودم ایستاده ام. خیلی‌ها نخواستند من حدادی امروز بشوم، من به خاطر آنهایی که چشم دیدن من را ندارند روی سکوی المپیک خواهم رفت تا کسی حرفی برای گفتن نداشته باشد!

حدادی در پاسخ به سوالی که آیا تصمیم هفته گذشته شورای برون‌مرزی می‌تواند به مشخص نبودن رئیس یا سرپرست فدراسیون مربوط باشد، گفت: اگر کریمی بود این مشکل بوجود نمی‌آمد. این حرف در دل من مانده است. زمانیکه کریمی قصد خداحافظی کردن از دوومیدانی را داشت من از وی به عنوان مدیری لایق نام بردم. چرا باید معاون سازمان تربیت بدنی به من ورزشکار بگوید که صحبت کردن در مورد مدیریت فدراسیون ربطی به من ندارد و بهتر است بروم تمرین کنم! چطور مسئولین اگر نتیجه نگیریم در مورد ما حرف می‌زنند اما ما نمی توانیم در مورد مدیریت خوب یا مشکلات‌مان حرف بزنیم.

وی در این خصوص که گفته می‌شود شما قرار است بدون مربی به کمپ تمرینی آفریقا بروید، گفت: به هیچ عنوان این طور نیست. نایب رئیس فدراسیون روز گذشته تاکید کرد که چنین صحبتی در جلسه شورای برون مرزی به میان نیامده است. مربی من هم اکنون در تهران است و هر جایی بروم با من می‌آید. من بدون مربی تمرین نمی‌کنم. متاسفانه در این شرایط با قرارداد ماساژورم موافقت نکرده‌اند. به نظر می‌آید اگر من دوباره دچار مصدومیت یا مشکلی بشوم باید خودم مشکلم را رفع کنم!

قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا در واکنش به این پرسش که انتقاد تند شما اگر منجر به محرومیت شود چه می‌کنید؟"، گفت: من از کسی هراسی ندارم. من بی‌ادبی به کسی نکرده‌ام فقط می‌خواهم برنامه تمرینم را دنبال کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
0
0
باید از رضازاده بگیری دادا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین