کد خبر: ۱۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰

تشنج در جلسه مشایی با دانشجویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فارس نوشت: همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در پی انتقادهای تند تعدادی از دانشجویان به تشنج کشیده شد. 

اولین نشست تخصصی نقش رسانه‌های دانشجویی در تعامل با ایرانیان خارج از کشور از صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

* از همان ابتدای مراسم و در هنگامی که چند تن از نمایندگان نشریات دانشجویی به ایراد سخن می‌پرداختند جمعی از دانشجویان منتقد تقاضا داشتند تا به صورت گزینشی نمایندگان جهت ایراد سخنرانی در پشت تریبون حضور پیدا نکنند و به این دانشجویان منتقد نیز فرصت صحبت داده شود.

* یکی از این دانشجویان حسن سیامی مدیرمسئول نشریه دانشجویی "صفیه اندیشه " از دانشگاه صنعتی اصفهان بود که از جای خود برخاست و از مسئولان برگزاری مراسم خواست تا به وی نیز فرصت سخنرانی داده شود. اما مسئولان برگزاری مراسم از این امر به اشکال مختلف خودداری کردند.

* در ادامه برگزاری این مراسم اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به سخنرانی پرداخت و سخنرانی وی آخرین برنامه این نشست تخصصی بود.

* بلافاصله پس از اتمام سخنرانی رحیم مشایی حسن صیامی از جای خود برخاسته و متنی را به شرح ذیل قرائت کرد. 

هرچقدر با خود می‌اندیشیم نمی‌فهمیم که نشریات دانشجویی را چه به ایرانیان خارج از کشور؟ امروز با دعوت مسئولان بیش از هزار نشریه دانشجویی کنار هم جمع شدند اما شما دانشجویان فکر کنید و ببینید نام این همایش و این سخنرانی‌ها به چه میزان بر شما تأثیر گذاشته است.

وی در ادامه گفت: از نظر ما نشست مذکور می‌تواند مصداقی از نگرانی مقام معظم رهبری درباره نحوه هزینه کردن بودجه کلان فرهنگی کشور باشد. 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: از شما آقای مشایی می‌پرسم؟ شما به صورت مستمر از کاهش هزینه‌های جاری دولت صحبت می‌کنید و از پیشگیری ریخت‌وپاش‌های غیرضروری صحبت به میان می‌آورید و من از شما تقاضا می‌کنم نسبت به پیشگیری از برگزاری این‌گونه نشست‌ها اهتمام ورزید.

* صیامی در ادامه تصریح کرد: ما دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌های چند ده میلیونی نشست‌های مشکوک فوق جهت ارتقاء نشریات دانشجویی هزینه شود تا هم به تقویت قلم و اندیشه کمک شود و هم به هویت‌یابی نسل جدید انقلاب اسلامی لبیک گفته شود. در این حین خبرنگاران تمامی رسانه‌های مکتوب بیداری و شنیداری و همچنین فیلمبرداران و عکاسان دور این دانشجو حلقه زده و از وی گزارش تهیه می‌کردند و در ادامه دانشجویان حاضر با تشویق سخنان این دانشجو را مورد تأکید قرار دادند.

* در ادامه بهره‌مند سردبیر نشریه انعکاس از دانشگاه ایلام در سخنانی گفت: دانشجویان ایرانی همواره اولین افرادی بودند که با شعار مرگ بر آمریکا بر دهان استکبار جهانی زدند اما امروز جای آنها خالی است.

وی افزود: مسئولان کجا هستند؟ نمایندگان نشریات دانشجویی را در این نشست چه کسانی انتخاب کرده‌اند؟ باید توجه داشت که این نمایندگان نشریات دانشجویی از دانشگاه‌های خاصی انتخاب شده‌اند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم که از دانشگاه پیام‌نور، آزاد، دولتی و جامع علمی و کاربردی دو نماینده انتخاب می‌شد.

بهره‌مند در ادامه تأکید کرد: باید برگزاری این‌گونه نشست‌ها مورد بررسی قرار گیرد. باید این‌گونه اقدامات از سوی افرادی خاص اصلاح شوند.

این سردبیر نشریه دانشجویی اظهار داشت: مسئولان نشریات دانشجویی از صبح امروز تاکنون در حال رایزنی هستند که علت برگزاری اینگونه نشست‌ها چیست؟‌

بر اساس این گزارش، پس از اینکه صیامی از دانشجویان منتقد در وسط سالن به ایراد سخنرانی علیه این همایش پرداخت مسئولان برگزاری مراسم بلافاصله اسفندیار رحیم مشایی را از سالن همایش خارج کردند.

لازم به ذکر است برخی از مسئولان اجرایی این مراسم دائماً به جمع دانشجویان و خبرنگارانی که این دو دانشجوی منتقد را احاطه کرده بودند آمده و اعلام می‌داشتند وقت نماز و نهار است و لطفا سالن را ترک کنید و با این اقدام خود سعی داشتند جو حاکم بر سالن برگزاری نشست را آرام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین