کد خبر: ۱۲۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۰

راهنمای تهیه بلیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روزهای اخیر جدول برنامه‌ها و زمانبندی مسابقات المپیک لندن اعلام شد و از روز پانزدهم ماه مارس فروش بلیت این رویداد مهم ورزشی آغاز می‌شود. مطلبی که می‌خوانید راهنمایی است که ما برای کمک به مشتاقان خرید بلیت.

چگونه می‌توان بلیت تهیه کرد؟

گام اول ثبت نام در کلیک وب سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن است. تا کنون بیش از دو میلیون نفر این کار را کرده‌اند.

آیا ثبت‌نام به معنای این است که بلیت مورد نظر به من تعلق می‌گیرد؟

خیر. نکته مهم در مورد ثبت نام این است که شما از این طریق می‌توانید به اطلاعات مهم و ضروری در مورد چگونگی تهیه بلیت دست پیدا کنید. برگزارکنندگان المپیک می‌گویند ثبت نام در وب سایت رسمی در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد چون هر بار که قصد خرید بلیت دارید دیگر لازم نیست که تمام اطلاعات خود را دوباره وارد کنید.

فروش بلیت‌ها از چه تاریخی آغاز خواهد شد؟

فروش بلیت از روز ۱۵ ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز می‌شود.

آیا در آن روز می‌توان بلیت خرید؟

خیر. سیستم فروش بلیت به این شکل نیست که هر کس زود‌تر مراجعه کند در اولویت قرار بگیرد. هر مورد از تقاضا برای خرید بلیت ممکن است چند روز طول بکشد. مسئولان فروش بلیت زمان تصمیم گیری برای اعطا بلیت به هر متقاضی را به مدت ۶ هفته (یعنی تا تاریخ ۲۶ آوریل) باز گذاشته‌اند. در این مدت برای هر مسابقه که تعداد متقاضیان بلیت آن بیش از حد باشد بین تمام داوطلبان یک قرعه کشی انجام شده و برندگان قرعه کشی صاحب تعداد بلیت‌های موجود خواهند شد.

بنابر این مهم نیست که شما در روز اول یعنی ۱۵ مارس تقاضای بلیت را ثبت کنید و یا در آخرین روز از مهلت تعیین شده که ۲۶ آوریل است.

قیمت بلیت چقدر است؟

بهای بلیت بستگی به برنامه یا مسابقه دارد. به عنوان مثال بهای بلیت مسابقه فینال دوی صد متر ۷۲۵ پوند (حدود ۱۲۰۰دلار) است ولی بهای بلیت اکثر ورزش‌ها از ۲۰ پوند شروع می‌شود.

برگزارکنندگان المپیک لندن می‌گویند بهای بلیت برای تماشای رقابت‌ها که ۳۹ رشته ورزشی گوناگون و در مجموع ۶۴۹ رویداد ورزشی را در بر می‌گیرد، در ۹۰ درصد از موارد حدود صد پوند یا کمتر، در دو سوم موارد زیر۵۰ پوند و در یک چهارم ازاین موارد ۲۰ پوند یا کمتر است.

به کودکان زیر سن ۱۶ سال برای تماشای بیش از ۲۰۰ مورد از رویدادهای ورزشی تخفیف تعلق خواهد گرفت و برای افراد بالای ۶۰ سال نیز در این موارد قیمت بلیت ۱۶ پوند خواهد بود.

در مسابقاتی مثل دوی ماراتون و یا دوچرخه سواری در جاده، تماشای مسابقه در بخش اعظم مسیر حرکت ورزشکاران مجانی خواهد بود و فقط آخر مسیر که به خط پایان نزدیک می‌شود مستلزم داشتن بلیت است.

آیا تعداد بلیت‌هایی که هر فرد مراجعه کننده می‌تواند بخرد محدودیت دارد؟

بله. در بسیاری از موارد تعداد بلیت‌هایی که یک فرد می‌تواند بخرد محدود است. برای اطلاعات بیشتر در این می‌توانید به وب کلیک سایت رسمی المپیک لندن مراجعه کنید.

برای مسابقات المپیک رقمی حدود هشت میلیون و هشتصد هزار بلیت عرضه خواهد شد. دو میلیون بلیت نیز برای المپیک معلولان در نظر گرفته شده که در ماه‌های آینده فروش آن اعلام خواهد شد. حدود ۷۵ درصد از کل این بلیت‌ها از طریق ثبت نام به عموم مردم فروخته خواهد شد.

مابقی بلیت‌ها از طریق کمیته ملی المپیک و حامیان مالی این برنامه به فروش خواهد رسید که در تامین بودجه و هزینه‌های این مناسبات مشارکت داشته اند و از طریق فروش بلیت و تورهای مسافرتی و سایر خدمات جنبی کسب در آمد می‌کنند.

برگزارکنندگان المپیک لندن می‌گویند بلیت‌های موسوم به «جایگاه ویژه و تشریفاتی» چیزی کمتر از یک درصد از کل فروش بلیت را شامل می‌شود.

معنای یک رویداد چیست؟

هر بلیت برای یک رویداد ورزشی مشخص فروخته می‌شود که ممکن است چند مسابقه را شامل شود. به عنوان مثال "رویداد" شنا ممکن است شامل چندین رقابت باشد. در اکثر موارد با یک بلیت نمی‌توان تمام رویدادهایی را که در طول روز در یک مکان ورشی مشخص برگزار می‌شوند را تماشا کرد. با هر بلیت فقط می‌توان آن رویداد مشخص را که بلیت برای آن تعیین و خریداری شده است تماشا کرد.

روش پرداخت بهای بلیت چگونه است؟

با توجه به حمایت مالی شرکت اعتباری ویزا از برنامه المپیک ۲۰۱۲، از میان کارت‌های اعتباری فقط می‌توان با کارت ویزا پرداخت کرد. علاوه بر آن پرداخت هزینه بلیط با پول نقد و چک معتبر نیز امکان پذیر است.

اگر کسی کارت اعتباری ویزا نداشته باشد چه می‌تواند بکند؟

المپیک لندن پول نقد و چک بانکی نیز می‌پذیرد. اما در محوطه برگزاری المپیک فقط از طریق کارت اعتباری ویزا و یا پول نقد می‌توان پرداخت کرد.

چگونه می‌توان برای دست یافتن به بلیت‌های مورد نظر برنامه‌ریزی کرد؟

جدول کامل برنامه‌های المپیک با روز و ساعت دقیق هر رویداد از چند روز پیش روی وب سایت رسمی المپیک لندن منتشر شده است. در این راهنما می‌توان بهای دقیق هر بلیت برای هر یک از رویداد‌ها و مسابقات را پیدا کرد.

در چه تاریخی مشخص خواهد شد که مراجعه‌کنندگان به بلیت مورد نظر خود دست یافته‌اند؟

برگزارکنندگان المپیک ۲۰۱۰ لندن می‌گویند که مبلغ بلیت در فاصله دهم ماه مه تا دهم ماه ژوئن از حساب افراد متقاضی برداشت خواهد شد و تا روز ۲۴ ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ به تمام متقاضیان اعلام خواهد شد که آیا بلیت مورد نظر به آن‌ها تعلق گرفته است یا نه؟

اگر کسی بلیت زیادی تقاضا کرده باشد چه خواهد شد؟

بهتر است این کار را نکنید. المپیک لندن می‌گوید احتمالا سیستمی برای باز فروش بلیت‌هایی که صاحبان آن را نمی‌خواهند ایجاد خواهد کرد ولی تضمینی نیست که بتوان بلیت‌های اضافی را فروخت. توصیه برگزارکنندگان این است که فقط برای خرید بلیت رویدادهایی درخواست کنید که حتما می‌خواهید به تماشای آن بروید.

آیا تماشای هیچ رویداد یا مسابقه‌ای مجانی خواهد بود؟

بله. در مواردی مثل دوی ماراتون و یا دوچرخه سواری در جاده، به غیر از قسمت آخر مسیر که به خط پایانی نزدیک می‌شود نیازی به بلیت نیست. ولی با این وجود به احتمال زیاد برگزارکنندگان برای ورود عموم به محوطه پارک المپیک ورودیه و بلیت تعیین خواهند کرد تا بتوانند تعداد بازدیدکنندگان را کنترل کنند.

چه تدارک و تسهیلاتی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است؟

هر بلیت برای یک رویداد ورزشی مشخص فروخته می‌شود که ممکن است چند مسابقه را شامل شود.

در تمامی رویداد‌ها و مسابقات محوطه ویژه کسانی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند تعیین شده است. همچنین در دسته بندی بهای بلیت و همینطور ۲۶ رشته ورزشی المپیک و ۲۰ رشته المپیک معلولان این موضوع در نظر گرفته شده است.

بهای بلیت فرد همراه در قیمت بلیت مخصوص معلولان منظور شده است. اگر دوست یا اعضای خانواده به عنوان نفر همراه معلولان تقاضا بلیت بکنند سعی خواهد شد که نزدیک‌ترین صندلی به محل ویژه معلولان به آن‌ها داده شود.

به هنگام درخواست خرید بلیت می‌توان امکانات و تسهیلات دیگری برای معلولان را درخواست کرد، مثل درخواست صندلی که به صفحه تصویری بزرگ ورزشگاه دید مستقیم داشته باشد برای کسانی که مشکل شنوایی دارند؛ درخواست صندلی نزدیک به محل مسابقه برای کسانی که مشکل بینایی دارند؛ جای مناسب برای کسانی که باید در آغاز و یا پایان هر ردیف از صندلی‌ها بنشینند و یا جای مناسب برای کسانی که بالا رفتن از پله‌ها برای آن‌ها مشکل است.

برای جزئیات دقیق‌تر این امکانات می‌توان به کلیک وب سایت رسمی المپیک ۲۰۱۲ لندن مراجعه کرد.

اگر نتوان به لندن رفت آیا مسابقات در شهرهای دیگر نیز برگزار می‌شوند؟

بله. بسیاری از شهرهای دیگر بریتانیا میزبان بخش‌های گوناگونی از رویدادهای ورزشی المپیک لندن هستند. این‌ها عبارتند از: ورزشگاه کاونتری (محل برگزاری مسابقات فوتبال) ایتون دورنی (مسابقات قایقرانی) اسکس (دوچرخه سواری تپه) گلاسکو (مسابقات فوتبال) لی ولی (مسابقات کانو رانی) کاردیف (مسابقات فوتبال) منچستر (مسابقات فوتبال) نیوکاسل (مسابقات فوتبال) و شهر دورست (مسابقات قایقرانی بادبانی).

همچنین تعدادی دیگر از مسابقات در لندن ولی خارج از دهکده المپیک برگزار می شود؛ از جمله فوتبال در ورزشگاه ومبلی و تنیس در ویمبلدون.

بلیت برای تمامی مسابقات و رویدادهای المپیک چه در شهر لندن و چه در شهرهای دیگر از روز ۱۵ مارس عرضه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین