کد خبر: ۱۲۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱

عسگراولادی: اتاق جای حقوق‌بگیران دولت نیست

بازرگانی: اتاق را با حجره اشتباه گرفتند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات اتاق بازرگانی تهران در حالی با همه حواشی که داشت خاتمه یافت که به نظر می‌رسد خط و نشان‌های راه‌یافتگان به این اتاق تازه شروع شده است.

با مشخص شدن صاحبان 40 کرسی بخش خصوصی در هیأت نمایندگان دوره هفتم اتاق تهران گمانه‌زنی‌ها بر سر ترکیب هیأت رییسه این دوره به بحث اصلی در محافل بخش خصوصی تبدیل شده است. در حالی که به تازگی یکی از لیدرهای گروه خواستاران تحول از احتمال ورود نماینده این طیف به هیأت رییسه آتی اتاق تهران خبر داده است دو راه یافته دیگر به هیأت نمایندگان اتاق تهران به طور غیرمستقیم به انتقاد از یکدیگر پرداختند. اسدالله عسگراولادی دو روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات اتاق تهران اظهار امیدواری کرده است که "نیروهای پویاتری در هیات رییسه قرار بگیرند".

عسگراولادی که گویا از ورود برخی چهره های دولتی به ترکیب هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران دل خوشی ندارد، گفته است: "در بین هیات نمایندگان دوسه نفر دولتی هم هستند. معمولا هیات نمایندگان در اتاق بازرگانی نمی‌توانند حقوق بگیر دولت هم باشند. کمی اشکال هست اما ان‌شاءالله به این مساله هم دقت شده است." بررسی خبرنگار تجارت نیوز از ترکیب راه یافتگان دوره هفتم اتاق تهران نشان می‌دهد از میان چهره های منتسب به دولت در هیأت نمایندگان دوره آینده تنها شجاع‎الدین بازرگانی که در حال حاضر رییس دفتر وزیر نفت است حقوق بگیر دولت محسوب می شود و از این رو به طور قطع منظور آقای عسگراولادی از حقوق بگیر دولت که به اتاق بازرگانی تهران راه یافته است کسی نیست جز شجاع الدین بازرگانی. معاون سابق وزیر بازرگانی و رییس دفتر فعلی وزیر نفت در این دوره از انتخابات با رأی ناپلئونی نفر بیستم بخش بازرگانی شد و با 4 رأی بیشتر احمد ترک نژاد را پشت سر گذاشت.

با این حال او نیز ساکت ننشسته و دو ساعت پس از مخابره نظرات آقای عسگراولادی روی خرجی خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگویی با این خبرگزاری به طور تلویحی پاسخ این فعال اقتصادی را به گونه دیگری داد. رییس دفتر وزیر نفت به ایسنا گفته است:" برخی از کاندیداها یا عناصر وابسته به آنان در محوطه بیرونی محل اخذ رای به داد و ستد رای اهتمام داشتند که به طرق مختلف صورت می‌گرفت و گویا جریان انتخابات و محوطه اخذ رای را با حجره و شرکت بازرگانی خود اشتباه گرفته بودند که به شیوه تجارت جلب مشتری می‌کردند. چنین تحرکاتی ولو اندک در شان و منزلت اتاق بازرگانان و صاحبان صنعت و سرمایه نیست."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین