کد خبر: ۱۲۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۲

شکنجه زندانیان سیاسی در بحرین

جلوگیری از ملاقات آنها با خانواده و وکلای‌شان
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک زندانی سیاسی بحرینی که به تازگی از زندان آزاد شده، از شکنجه بازداشت‌شدگان در بحرین، رفتارهای اهانت‌آمیز با آنها، بی‌خبر نگه داشتن آنها از دنیای خارج و نیز جلوگیری از ملاقات ایشان با خانواده و وکلای‌شان خبر داد.

به گزارش شیعه‌نیوز، عبدالغنی الخنجر در گفت‌وگو با شبکه العالم، با اشاره به وضعیت بسیار دشوار بازداشت شدگانی که اخیرا از زندانهای بحرین آزاد شده‌اند، اظهار داشت: بازداشت شدگان بحرینی در شرایط بسیار دشواری به سر می‌بردند، به صورتی که هیچ اطلاعی از دنیای خارج ندارند، و حتی از ملاقات با خانواده و وکلایشان منع می‌شدند.

وی افزود: من ماه اوت گذشته به اتهام اقدامات تروریستی و برنامه‌ریزی برای خرابکاری در بحرین بازداشت شدم؛ مسئولان زندان به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده من را بیش از ۵ ماه شکنجه تحت شکنجه قرار دادند.

الخنجر خاطرنشان کرد: شکنجه و توهین به بازداشت‌شدگان برخلاف موازین و معاهداتی است که بحرین امضا کرده است.

الخنجر با اشاره به آزادی اش به همراه ۲۳ نفر دیگر طی ۲ روز گذشته، گفت: همگی این بازداشت شدگان، فعالان سیاسی و حقوق بشر بودند که به هیچ وجه اجازه ملاقات به آنها داده نمی‌شد و حتی برای درمان با چشم بسته به بیمارستان وزارت کشور بحرین منتقل می‌شدند.

وی همچنین با اشاره به محاکمه ناعادلانه بازداشت شدگان، تاکید کرد: حتی هنگامی که قرار بود آزاد شویم، ما از همه چیز بی‌اطلاع بودیم، به صورتی که نیمه‌های شب از زندان “حوض الجاب” که می‌توان آن را به ابوغریب عراق تشبیه کرد، به ساختمان تحقیقات جنایی منتقل شده، و سحرگاه ما را آزاد کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
در قانون اساسی ایران شکنجه بدون هیچ استثنایی ممنوع شناخته شده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین