کد خبر: ۱۲۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶

حل مشكلات مردم لیبی توسط كامران نجف‌زاده در پاریس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت دادنا نوشت: در حالی كه روز به روز آتش خشم مردم لیبی شعله‌ورتر شده و مردم جهان از دیكتاتور خون آشام این كشور متنفر می‌شوند، برخی استدلال‌ورزی‌های سوال‌برانگیز از جانب برخی از گزارشگران صداوسیما در كشورهای اروپایی سبب بروز ابهاماتی در افكار عمومی شده است.

امروز صبح در یكی از گزارش‌های صبحگاهی رادیو پیام، كامران نجف‌زاده سفر سال 2007 «معمر قذافی» به فرانسه را دلیل مهمی بر همنوایی این دو كشور بر ضد انقلابیون لیبی قلمداد كرد و تاكید كرد كه مردم فرانسه به شدت از این همراهی فرانسه با قذافی، خشمگین هستند.

وی در ادامه یكی از دلایل استعفای «میشل الیو ماری» وزیر امورخارجه فرانسه را همین سفر قذافی و رسوایی ناشی از آن برای دولت فرانسه اعلام كرد. این در حالی است كه به گواه رسانه ها دلیل استعفای وزیر امورخارجه فرانسه به دلیل سفر تفریحی این فرد به تونس در زمان انقلاب تونس بوده است.

هرچند همكاری‌های استراتژیک فرانسه با لیبی و برخی معاملات تسلیحاتی این دو كشور چیزی نیست كه از نظرها پنهان بماند و مردم فرانسه به درستی از عدم همراهی دولتشان با انقلابیون لیبی خشمگین هستند، اما روی آوردن به استدلال هایی اینگونه كه مثلا چون چهار سال پیش قذافی به فرانسه سفر كرده پس فرانسه همكار قذافی و در نتیجه بر ضد انقلابیون لیبی است، به نظر نمی‌رسد روش درستی باشد.

اتخاذ چنین روندی از جانب گزارشگران صداو سیما ممكن است سبب شود رسانه‌های سوء استفاده‌گر و معاند نیز با چنگ زدن به چنین روشهایی به مقابله به مثل بپردازند. در این صورت است كه به دست خود كشور را دچار هزینه كرده‌ایم. نیک می‌دانیم اگر قرار بر ارائه چنین دلایلی باشد، طبعا آنها هم می‌توانند از آرشیوها چیزهایی بیرون بكشند و بر روی آنها هوچی‌گری رسانه ای راه بیندازند، چه آنكه اگر سفر سال 86 قذافی به فرانسه مهمترین دلیل همكاری این كشور با قذافی قلمداد شود، ممكن است دعوتنامه رسمی دكتر احمدی نژاد در سال 85 به قذافی نیز مورد استناد قرار گرفته و در باب دوستی ایران و قذافی خبرسازی شود، ادعایی كه اگرچه كاملا مضحک و بی‌ربط است اما با روش استدلال‌ورزی گزارشگران ضرغامی محتمل است.

گفتنی است دعوت نامه مذكور در سال 85 به طور رسمی از جانب رئیس جمهور برای قذافی فرستاده شده و خبر آن هنوز هم در آرشیو خبرگزاری مهر موجود و در صورت جستجو قابل مشاهده است. ضمن اینكه اگر متن این دعوتنامه نیز مورد كنكاش قرار گیرد با روش فوق الذكر، كم گزك به دست معاندان نمی‌افتد، متنی كه در آن به گواه خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر، آقای رئیس‌جمهور در آن از مواضع ثابت قذافی در همراهی با مسائل عادلانه ملت‌ها تمجید كرده است.

استفاده از این دست روش‌ها برای محكوم كردن كشورهای غربی اگرچه همانطور كه ذكر شد ممكن است سبب ایجاد هزینه های تبلیغاتی برای كشور شود، اما از جانب گزارشگران صداوسیما مسبوق به سابقه است، چه آنكه در گذشته نیز مثلا برخی از گزارشگران، سر خوردن شهروندان یكی از كشورهای اروپایی به دلیل یخ زدگی خیابان را دلیلی بر ناكارآمدی دولت آن كشور دانسته بود. این مسئله در همان زمان در رسانه ها منعكس و سبب تمسخر رسانه ملی شد.

مواضع حمایتی فرانسه نسبت به قذافی و حتی دیكتاتور تونس به قدری آشكار است كه هیچ حاجتی به این نوع استدلال ورزی‌های هزینه زا از جانب گزارشگران صداوسیما نیست، امید است كه ضرغامی به نیروهای خود توصیه كند كه معقول تر عمل كنند و برای محكومیت دیگران به هر چیزی چنگ نزنند كه اگر بزنند در صورت مقابله به مثل رسانه‌های آنان، مسئولیت این كار و هزینه های به وجود آمده به عهده آنان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
نجف زاده باید 5 سال دیرتر به اروپا اعزام می شد، ولی کی به کیه؟! وقتی هیچکس سر جای خود نیست، این مسائل عادی می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
...آقای کامران خان
آخه برنامه پر محتوائی مثل 20:30 رو ول کردی رفته تو فرانسه مشور بیگانه چی کار؟
چرا اینقدر به این کشورهای ضد مردم و دموکراسی سفر می کنی ؟
چرا نمی آی ایران تو آغوش آزادی؟
بسه دیگه مردم منتظر روشنگری های شما در 20:30 هستن نه تو فرانسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
چه كسي به گزارش هاي كامران گوش ميدهد آخر. يک .. بزرگ كه همه چيز خود را ... به برخي ها.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
نجف زاده را ول کنید ارزش ندارد به گزارش هایش اهمیت دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
چه عجب این کامران خودشو نشون داد بالاخره
واسه همین چیزا فرستادنش پاریس دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
نجف زاده و رئیسش حاضر است قسم بخورد که با قذافی از اول اول حتی زمان جنگ دشمن بوده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین