کد خبر: ۱۲۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰

پاداش‌های کسب مدال المپیک از 700 هزاردلار تا سوسیس مجانی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعیین جایزه دلاری توسط کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف امری مرسوم به‌شمار می‌رود تا ورزشکاران خود را ترغیب به قهرمانی و کسب مدال‌‌های خوشرنگ المپیک کنند. 

به نوشته تماشاگر، نکته جالب این است که 3 کشور چین، آمریکا و روسیه که همواره در المپیک‌ها رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهند، هیچ‌گاه در بین کشورهایی که بیشترین جایزه را پرداخت می‌کنند، در رده‌های بالاتر قرار ندارند.

آمریکا در رده‌های انتهایی جدول جوایز 

از المپیک 1984 لس‌آنجلس جایزه دلاری به مدال‌آوران المپیکی آمریکا داده می‌شود. در المپیک 2008 پکن جایزه مدال طلا برای ورزشکاران آمریکایی تنها 25 هزار دلار بود که در رده‌بندی جایزه کشورها قبل از کانادا در رده یکی مانده به آخر قرار دارد. حتی خود آمریکایی‌ها به این مبلغ ناچیز برای مدال طلای المپیک انتقاد دارند اما در باطن قضیه اتقاقات دیگری می‌افتد. اکثر ورزشکاران المپیکی آمریکا پس از این‌که از سکوهای المپیک آمریکا بالا می‌روند اسپانسرهای مختلفی جذب می‌کنند که درآمد ناشی از آن برای ورزشکاران ینگه‌دنیا بسیار بیشتر از آن چیزی است که کمیته المپیک کشورشان پرداخت می‌کند.

چینی‌ها؛ ‌پیشتاز فقط در مدال نه در جایزه 

چینی‌ها در المپیک پکن رکوردشکنی کردند و در خانه صد مدال را از چنگ رقبا ربودند که 51 مدال آن‌ها طلا بود. آن‌ها در مجموع المپیک‌ها 385 مدال گرفته‌اند که 163 مدال آن طلا بوده، اما جوایز قهرمانا‌ن‌شان در حد قهرمانی‌شان نیست و ورزشکاران مطرح چینی‌ها ضدونقیض است اما برخی منابع چینی اعلام کرده‌اند که در المپیک پکن به هرکدام از طلایی‌هایشان حدود 50 هزار دلار پاداش داده شده است.

پاداش روس‌ها در المپیک‌ها 

وضعیت در روسیه کمی بهتر از آمریکاست، اما باز هم ورزشکاران روسی را تأمین نمی‌کند. برای روس‌ها در المپیک پکن جایزه صدهزار دلاری در نظر گرفته شد، این مبلغ در برابر جایزه‌ای که اسپانسرها به ورزشکاران روسی می‌دهند باز هم ناچیز است.

بیشترین جایزه‌ دلاری برای کم افتخارترین کشور 

یک ورزشکار سنگاپوری با قهرمانی در المپیک میلیونر خواهد شد. کمیته ملی المپیک این کشور برای این‌که محرکی برای ورزشکاران کشورش باشد جایزه‌ای معادل 709 هزار دلار برای مدال طلای المپیک تعیین کرده است. البته سنگاپور جز و کم‌‌افتخارترین کشورهای صاحب مدال در المپیک است، تا به حال هم مدال طلا نداشته و تعیین این جایزه هنگفت برای اولین طلای المپیک چندان عجیب نیست. 

جوایز 300 هزار دلاری برای قهرمانان فیلیپین، مالزی و تایلند

پس از سنگاپور با آن جایزه هنگفتش، 3 کشور آسیایی دیگر در صدر رده‌بندی بیشترین جوایز برای مدال‌آوران المپیکی قرار دارند. 

عجیب‌ترین جایزه برای بلاروسی‌ها؛ گوشت و سوسیس مجانی 

یک شرکت تولید گوشت در بلاروس قبل از المپیک پکن به برندگان احتمالی مدال طلای کشورش این وعده را داد که تا آخر عمر گوشت و سوسیس مصرفی‌شان را تأمین خواهد کرد؛ این عجیب‌ترین جایزه قبل از المپیک پکن بود. البته طلایی‌های بلاروس صدهزار دلار هم از مسئولان ورزش کشورشان می‌گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین