کد خبر: ۱۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۷

نظر مقام معظم رهبری درباره چندهمسری در دیدار خصوصی با نمایندگان زن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهره الهیان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث ازدواج موقت از بحث‌های جدی فقهی و حقوقی است. 

به گزارش الف به نقل از ایلنا الهیان تاکید کرد با توجه به شرایطی که اکنون در ایران اسلامی در این ارتباط وجود دارد ازدواج موقت زنان یک ظلم به این قشر است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اغلب ازدواج های موقت در هیچ جایی ثبت نمی شود و اگر زن در این ازدواج بچه دار و مرد از آن طفره رود هیچ جایگاهی برای دفاع از حقوق زن وجود ندارد. 

وی هوشمندی زنان را عامل اساسی موفقیت آنان در ازدواج های موقت دانست و از آنان خواست درصورت اقدام به این امر ، ازدواج خود را به ثبت قانونی برسانند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از پیش بینی شدن تمهیداتی در لایحه خانواده توسط مجلس شورای اسلامی برای زنان ازدواج موقت خبر داد. 

الهیان در پاسخ به این سوال که در لایحه تیرماه 86 مجلس شورای اسلامی از زن بعنوان یک کالا یاد شده و چرا مجلس باید لایحه ای را به تصویب برساند که با فرمایشات امام صادق (ع) منافات داشته باشد؟ اظهار داشت: لایحه حمایت از خانواده برعکس تمامی هیاهوها و جنجال سازی هایی که شد به نفع زنان بود.

وی به تشریح این لایحه پرداخت و گفت: لایحه حمایت از خانواده بدلیل همین هیاهوها و جنجال‌سازی‌ها به شدت مظلوم شد اگرچه نکات متعدد و بندهای مختلفی برای حمایت از زنان در آن پیش بینی شده بود. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، مبنای تدوین این لایحه را دفاع از حقوق زنان ذکر و یادآور شد: حدود 60 بند و نکته در این لایحه پیش بینی شده که در قالب دادگاههای خانواده امتیازات جدی به خانواده ها داده می شود. 

الهیان افزود: رسانه های غربی تمامی تلاش خود را به کار بستند تا با جنجال‌سازی‌ها و تحصن‌های بی مورد جلوی مجلس شورای اسلامی این لایحه به تصویب نمایندگان نرسد. 

وی با تاکید براینکه درلایحه حمایت از خانواده نظر مقام معظم رهبری مدنظر قرار گرفته شد، خاطرنشان کرد: در دیدار خصوصی نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری ، ایشان برتک همسری تاکید داشتند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به طرح خاطره ای از رهبری در این ارتباط اشاره و اظهار داشت: ایشان به یکی از علماء ارادتی داشتند و من نمی خواهم به نام این عالم اشاره ای کنم و در یک نشست که با مقام معظم رهبری داشت رهبری به وی گفت که کاش شما دو همسری نمی بودید. 

وی گفت: اصل در لایحه حمایت از خانواده حمایت از بحث تک همسری است اگرچه شرایط ازدواج دوباره مرد بدون اجازه از همسر اول مشخص شده است. 

الهیان، زندانی زن بیش از سه سال، اعتیاد و فرار از خانواده را از مهمترین ملاک‌های ازدواج دوباره مرد بدون اجازه از همسر اول ذکر کرد. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، جنجال سازی رسانه های غربی و کوتاهی رسانه های ایران را از مهمترین دلایل به حاشیه رفتن لایحه حمایت از خانواده برشمرد. 

وی افزود: این لایحه برغم تمامی جوسازی‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بندهایی از آن اکنون در حال بررسی و تصحیح نهایی است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در دوره اصلاحات برای زنان چه اقداماتی نشد که در دولت اصولگرا شد؟ هم اظهار داشت: انصافا نمی خواهم سیاسی صحبت کنم شاید در دوره های قبل شعار دفاع از حقوق زنان داده می‌شد اما اکنون در این دوره محقق شده است. 

الهیان گفت: وزارت زنان، تسهیلات ویژه برای زنان سرپرست خانوار، لایحه حمایت از خانواده و انتصاب وزیر زن و معاون زن برای رئیس‌جمهور از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط مجلس هشتم و دولت اصولگرا بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجری برنامه که دستاوردهای فرهنگی در دولت‌های نهم و دهم بدتر از دستاوردهای فرهنگی دولت‌های قبلی نباشد بهتر نیست؟ هم صحبت مجری برنامه را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین