کد خبر: ۱۲۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱
رئيس هيأت مديره انجمن مرغ تخم‌گذار كشور خبر داد:

تداوم افزايش قيمت تخم مرغ در 3 سال آينده

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخم‌گذار کشور از تداوم افزایش قیمت تخم مرغ در طول سه سال آینده خبر داد و گفت: با ادامه روند تصاعدی نابودی گله‌های مرغ تخم‌گذار، در طول سه سال آینده، با کمبود تخم‌مرغ در بازار مواجه خواهیم بود.

ناصر نبی پور به کاهش 600 تا 700 تن تولید روزانه تخم‌مرغ در کشوراشاره کرد و اظهار داشت: با افزایش بیماری آنفولانزای مرغی، طی یک ماه گذشته، گله‌های بیشتری از مرغ تخم‌گذار نابود شده‌اند و همین موضوع روند افزیش قیمت تخم مرغ را تشدید کرده است.

وی با بیان این که نابودی بسیاری از گله‌های مرغ تخم مرغ گذار طی یک ماه گذشته، بسیاری از واحد های تولیدی را تعطیل کرده است بیان داشت: سه سال وقت لازم است تا صنعت تخم مرغ دوباره احیا شود و تولید تخم مرغ نیاز کشور را تأمین کند.

وی از تعطیلی واحدهای مرغ تخم‌گذار به طور کامل در استان قزوین و تا حدودی در استان تهران خبر داد.

وی با بیان این‌که واردات تخم‌مرغ به دلیل فراگیری بیماری آنفولانزای مرغی در بیشتر کشورها تاحدودی امکان‌پذیر نیست گفت: در صورت واردات تخم‌مرغ از طریق مرز هوایی، قیمت تخم مرغ با کاهش قیمت مواجه نخواهد شد چرا که قیمت ترانزیت کالا با هواپیما بسیار گران است.

نبی‌پور از واردات تخم‌مرغ هندی به احتمال بسیار زیاد خبرداد و گفت: تولیدات تخم‌مرغ هند بسیار بی‌کیفیت است ولی به دلیل تولید زیاد و نبود بیماری آنفولانزای مرغی بهترین کشور صادر کننده مرغ در حال حاضر هندوستان است.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ ذخیره‌سازی تخم‌مرغ در کشور وجود ندارد به نوعی اظهارات وزیر بازرگانی در خصوص عرضه تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شده را زیر سوال برد.

وی گفت: به علت مشکلات گسترده واحدهای مرغ تخم‌گذار‏، تولید کنندگان نتوانسته‌اند تخم‌مرغ لازم را ذخیره سازی کنند. در چنین شرایطی وقتی مسئولی در خصوص عرضه تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شده صحبت می‌کند جای سوال دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن مرغ تخم‌گذار کشور با بیان این‌که تخم‌مرغ اصولاً کالایی صادراتی نیست اظهار داشت: حجم کل صادرات تخم‌مرغ در جهان به اندازه نیمی از تولیدات کشور بوده و در حدود 500 هزار تن است.

عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکان کشور با اعلام افزایش ابتلا مرغ‌های تخم‌گذار به بیماری آنفولانزای مرغی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور، تاکنون از اعلام رسمی وجود این بیماری در واحدهای مرغداری خودداری کرده است.

نبی‌پور افزود: با گذشت یک ماه از شیوع بیماری آنفولانزای مرغی، سازمان دامپزشکی در این خصوص، اعلام نظر رسمی نکرده است.

به گفته نبی‌پور این درحالی است که سازمان مذکور، با انجام آزمایشات متعدد و ارائه بررسی‌های لازم، مستندات کافی برای اعلام رسمی وجود بیماری آنفولانزای مرغی در واحدهای مرغداری کشور را دارد.

عضو هیات مدیره دامپزشکی کشور از آنفولانزای مرغی به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و دام یاد کرد و گفت: سازمان‌های دامپزشکی کشور، باید برای جان انسان‌ها ارزش قائل شوند و به طور رسمی وجود این بیماری را اعلام کنند تا در کشور با تلفات انسانی مواجه نشویم.

به گفته نبی‌پور سازمان‌های دامپزشکی بسیاری از کشورهای جهان، وجود این بیماری را به صورت رسمی در کشور متبوعشان اعلام کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
گرانی انرژی و سرما که تاثیری در مردن مرغهای بیچاره نداره؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین