کد خبر: ۱۲۲۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

350 میلیارد تومان اعتبار برای اشخاص بانفوذ در بودجه 90

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگرچه امروز مجلس مشغول بررسی استیضاح وزیر نیرو بود اما این مانع از آن نشد که نمایندگان از تذکرات‌شان صرف‌نظر کنند. 

پیش از آنکه آرای استیضاح وزیر نیرو قرائت شود، تعدادی از نمایندگان به بیان تذکراتشان پرداختند. از جمله موید حسینی صدر نماینده خوی که خواستار حذف ردیف بودجه اشخاص بانفوذ، از سند مالی کل کشور شد.

وی با استناد به اصل 20 قانون اساسی خواستار رعایت عدالت در ردیف بودجه‌ای کشور شد و گفت: بودجه سنواتی در جدول 17 این لایحه حدود 350 میلیارد تومان اعتبار برای اشخاص بانفوذ در نظر گرفته شده است. این در حالی است که مجلس به عنوان دستگاه قانونگذاری کشور نمی‌تواند این بخش از بودجه را بازرسی کند.

نماینده خوی ادامه داد: در حالی این اعتبار به اشخاص بانفوذ داده می‌شود که مردم حوزه انتخابیه اینجانب در درخواست تنها دو میلیون تومان وام برای حل مشکلات روزمره دارند.

حسینی با تاکید بر اینکه بودجه در اختیار افراد با نفوذ قابل بازرسی نیست، از افزایش قیمت این ردیف از 176 هزار میلیون تومان به 350 هزار میلیون تومان یاد کرد و افزود: چون معلوم نیست این بودجه چگونه هزینه می​شود ممکن است مشمول الذمه مردم شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین