کد خبر: ۱۲۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۷

فرمانده ناجا: پرتیراژترین خودرو کشور ناامن‌ترین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس راهور ناجا گفت: امسال 6 / 1 میلیون خودرو جدید در کشور شماره‌گذاری شده است.

سردار اسکندر مومنی در ششمین همایش سراسری مدیران ترافیک کشور که در ستاد ناجا و با حضور رییس‌جمهوری برگزار شده بود به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های پلیس راهور و اقدامات آنها جهت کاهش تلفات جاده‌ای پرداخت و افزود: در حال حاضر خودروهای کشور بالغ بر 13 میلیون و 400هزار دستگاه است و بیش از 8 میلیون موتورسیکلت نیز پلاک‌گذاری شده و 28 میلیون نفر گواهینامه رانندگی گرفته‌اند.

وی با اشاره به این که در 11 ماهه امسال حدود یک میلیون و 600 هزار خودرو شماره‌گذاری شده‌اند افزود: در حال حاضر به ازای هر یکهزار نفر حدود 160 خودرو وجود دارد و این در 10 سال آینده به رقم 400 خودرو می‌رسد.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از 90 درصد جابجایی‌ها در کشور زمینی است عامل انسانی، ایمنی خودروها و ایمنی جاده‌ها را سه عامل موثر در کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و تاکید کرد که باید به آن توجه شود.

وی همچنین به اقدامات پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت‌های نوروزی و جلسات هماهنگی که در این ارتباط برگزار شده اشاره و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز مثل سالهای گذشته با همکاری مردم شاهد کاهش سوانح و تلفات باشیم.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز در این مراسم اظهار داشت: در ایام نوروز دو سوم کادر نیروی انتظامی در میدان عمل در خدمت مردم خواهند بود و در واقع نیروی انتظامی با آمادگی کامل در راستای خدمت‌گذاری به مردم در ایام نوروز خواهد بود.

وی همچنین به اهمیت ایمنی خودروها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرتیراژ‌ترین خودروی کشور، ناامن‌ترین خودرو کشور را تولید می‌کند که در زمینه ایمنی خودروها اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امیدواریم در طول برنامه پنجم همه راه‌های اصلی کشور و بخش‌ها باید تحت فناوری جدید قرار گیرد و در این راستا حرکت کنیم گفت: خوشبختانه دولت گام‌های خوبی در حمایت از نیروی انتظامی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین