کد خبر: ۱۲۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵

پلیس یمن مردم را به گلوله بست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس یمن علیه تظاهرات‌کنندگان که خواهان سرنگونی عبدالله صالح رئیس‌جمهور این کشور هستند به گلوله متوسل شد که در جریان آن یک شهروند یمنی کشته و بیش از 80 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، درگیری‌های دیروز در یمن باعث کشته شدن یک شهروند یمنی و زخمی شدن بیش از 80 نفر دیگر به وسیله گلوله‌های نیروهای امنیتی "علی عبدالله صالح " رئیس‌جمهور این کشور شد.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم که در میدان تغییر در شهر صنعا تجمع کرده‌ بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند، شرکت کنندگان در تظاهرات، سقوط رژیم کنونی لیبی به رهبری صالح را خواستار بودند. 

با افزایش موج اعتراضات مردم علیه دولت این کشور بیش از 130 دانشمند دانشگاه صنعا نیز به صفوف مخالفان پیوسته و خواستار سقوط دیکتاتور یمن شدند، در همین راستا صدها هزار نفر از مردم این کشور نیز تجمعات و اعتراضات خود علیه صالح را در شهرهای صنعا، إب، تعز ، عدن و سایر شهرها ادامه دادند و تاکید کردند که تا سقوط عبدالله صالح به این تظاهرات ادامه خواهند داد.

در شهر صنعا همچنین در جریان شورش زندانیان زندان مرکزی در این کشور و دخالت نیروهای ضد شورش برای آرام کردن آنها چهار نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. 

نیروهای امنیتی با حضور گسترده در شهر عدن واقع در جنوب یمن نیز سعی داشتند که مانع از تجمع مردم برای تشکیل تظاهرات ضددولتی شوند که البته در این امر ناکام ماندند.

این در حالی است که سازمان "یونیسف " وابسته به سازمان ملل متحد که موضع مخالفی را در قبال انقلاب‌های یمن ، بحرین و بسیاری دیگر از انقلاب های مردمی منطقه دارند، با تخریب چهره مردم انقلابی این کشور مدعی شد که آنها به مدارس یمن حمله کرده و گفته‌اند که اگر افراد مدرسه به صفوف مخالفان دولت نپیوندند، مدارس را می‌بندند.

این در حالی است که این شایعات از سوی "محمد الصابری " سخنگوی مخالفان یمنی به شدت تکذیب شده و وی در این زمینه گفته است که هیچ سندی در این زمینه وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین