کد خبر: ۱۲۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
آلمان حساب‌های بانک مرکزی لیبی در آن کشور را مسدود کرد

روسیه فروش اسلحه به لیبی را متوقف کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دمیتری مدودیف، رئیس‌جمهوری روسیه، دستور داده است فروش و صادرات اسلحه به لیبی متوقف شود. 


در بیانیه‌ای که روز پنج شنبه از طرف کاخ کرملین صادر شد، فروش و ارسال اسلحه، مهمات، خود روهای جنگی و هر نوع جنگ افزاری به لیبی ممنوع اعلام شده است. 

روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان اسلحه به لیبی است و به گفته یکی از مقامات کاخ کرملین، نا آرامیهای اخیر لیبی بیش از 4 میلیارد دلار به صنایع اسلحه سازی روسیه ضرر زده است.
 
شورای امنیت سازمان ملل سه هفته پیش طرح تحریم تسلیحاتی لیبی را تصویب کرد. 

روسیه که یکی از اعضای دائم شورای امنیت است و به تحریم لیبی رای داده، اعلام کرده که با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی مخالف است. 

آلمان حساب‌های بانک مرکزی لیبی در آن کشور را مسدود کرد

همچنین روز پنج‌شنبه وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که تمامی حساب‌های دولت لیبی از جمله بانک مرکزی و شعبه بانک خارجی آن کشور در آلمان تا اطلاع بعدی مسدود شده است. 

این اقدام آلمان در راستای تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم مالی و اقتصادی معمر قذافی، اعضای خانواده و نزدیکان او صورت گرفته است.
 
حدود ۷۰ میلیارد دلار از در آمدهای نفتی لیبی که توسط معمر قذافی و نزدیکان او کنترل میشود، در بانک‌ها و صنایع دفاعی کشور‌های اروپایی سرمایه‌گذاری شده است. 

فرانسه «شورای حکومت موقت» لیبی را برسمیت شناخت

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه نیز اعلام کرده است که این کشور «شورای حکومت موقت» لیبی را که مخالفان معمر قذافی را نمایندگی می‌کند، به رسمیت شناخته است. 

به گزارش خبرگزاری‌ها، در بیانیه‌ای که از طرف دفتر نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه صادر شده، گفته می‌شود به زودی تبادل سفیر بین فرانسه و «شورای حکومت موقت لیبی» که کنترل شرق آن کشور را دردست دارد، انجام خواهد شد. 

این تصمیم دولت فرانسه پس از دیدار روز گذشته آقای سارکوزی با 2 نفر از نمایندگان این شورا اعلام شد. 

نمایندگان پارلمان اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خواسته اند این شورا را به عنوان نماینده مخالفان حکومت معمر قذافی برسمیت بشناسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین