کد خبر: ۱۲۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸

سوزانده شدن گاز در 45 فلر پارس جنوبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه مشعل‌های گاز همراه به دلیل مسائل ایمنی نباید خاموش شوند، از کاهش سوزاندن این گازها و استفاده بهینه از آن در پالایشگاه های جدید خبر داد. 

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه در منطقه پارس جنوبی 45 فلر در حال سوزاندان گاز هستند، گفت: در واقع این فلرها موجب می‌شود تا گازهای خام و سمی و دیگر موادی که ممکن است خطراتی را ایجاد کنند بسوزند.

وی ادامه داد: فلرها این امکان را ایجاد می‌کنند که در صورت وقوع حادثه و به محض آنکه قرار بود گاز سیستم تخلیه شود و یا پالایشگاه با مشکل مواجه شود، گاز درون لوله‌ها به سمت یک شاه لوله حرکت کند و از انتشار آنها در منطقه جلوگیری شود.

شعبانپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال راه‌کارهایی هستیم تا بتوانیم گاز همراه کمتری را بسوزانیم به همین دلیل کارهای پژوهشی با چند شرکت داخلی و خصوصی در حال آغاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بحث‌هایی از قبیل نوفلرینگ مطرح است که آن‌هم برای پالایشگاه‌های بزرگ نیست، بلکه طرح های کوچک را شامل می‌شود ولی در هر صورت تلاش می‌کنیم تا در ساخت پالایشگاه های جدید به گونه‌ای عمل کنیم که از بیشترین میزان گاز برای تصفیه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از این گازها برای تولید گوگرد نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در طراحی‌های جدید باید این گازها را جمع‌آوری و از آنها استفاده بهینه کنیم تا بتوانیم میزان آلودگی هوا را کاهش دهیم.

شعبانپور اظهار داشت: در حال حاضر هوای منطقه عسلویه به دلیل وزیدن باد در مرز سالم قرار دارد، اما در جاهایی که این فلرها قرار گرفته‌اند چون در پایین کوه‌ها هستند، هوا ناسالم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین