کد خبر: ۱۲۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶

کفاشیان: علی‌آبادی گفت صوری در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کن و بعد به نفع من کنار برو!

قطبی را دوست نداشتم ولی باید حمایت می‌کردم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: می‌گوید آدمی سیاسی نیست و با فشار محمد علی آبادی وارد فوتبال شده است. 

مازیار ناظمی در وبلاگ شخصی‌اش، تقریبا یک هفته قبل از آغاز سال جدید مصاحبه نوروزی‌اش با رییس فدراسیون فوتبال را گرفته است. مصاحبه‌ای هر چند کوتاه، اما جامع و کامل. ناظمی در وبلاگش و در توضیح مصاحبه با کفاشیان نوشته است: «بنا به سنت برنامه‌های صداو سیما برای نوروز هرسال می‌رویم سراغ مسئولان ورزشی، معمولا محورها اینه؛ سال قبل چیکار کردین؟ برنامه‌تون برای سال جدید چیه؟!  علی کفاشیان ساعتی میهمان من در خبر ورزشی شبکه جام جم بود. گفت‌وگوی ما نکات جالبی داشت که برخی از آنها را می خوانید:

قطبی را دوست نداشتم ولی باید حمایت می‌کردم

صحبت از افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی شد. کفاشیان می‌گفت قلبا اعتقادی به قطبی نداشتم و گاهی حس می‌کردم با اون ادبیات خاصش بیشتر دنبال کسب اعتبار برای خودش بود تا نفعی برای فوتبال ایران. ضمن اینکه بین بازیکنان تیم ملی هم در این اواخر محبوبیتی نداشت. البته شاید اشکال از خودش بود، نداشتن اقتدار ... یک روز قبل از جام ملت‌های آسیا جواد نکونام آمد سراغ من و گفت با این آدم نمی‌شود کنار آمد، شما برای آرامش تیم ملی کنار تیم باشید من هم بلافاصله به قطر رفتم.

آدم سیاسی نیستم از جنس ورزشم

صحبت‌مان به انتخابات فدراسیون فوتبال برای سال 90 کشید. کفاشیان می‌گفت: «با اینکه 30سال است در ورزشم ولی اگر ضرورتی نباشد یک لحظه هم در این فوتبال نمی‌مانم. رئیس فدراسیون فوتبال با انتقاد از ورود افراد با دیدگاه سیاسی به فوتبال گفت: «این موضوع باعث رشد فوتبال نشده و نمی‌شود.» 

آقای رئیس از کمبود اختیارات خود در اساسنامه فوتبال ایران هم گله مند بود و گفت: «حتما با فیفا مکاتبه می‌کنم تا اصلاحیه‌ای بر این اساسنامه صورت گیرد، دلم می‌خواهد نواب رئیس را بدون رای‌گیری خودم انتخاب کنم تا بشود با آنها راحت‌تر کار کرد!»

با فشار علی‌آبادی وارد فوتبال شدم

جای من در کمیته ملی المپیک خوب بود ولی علی‌آبادی که اون روزها رئیس سازمان تربیت بدنی بود به من گفت شما هم صوری در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کن و بعد به نفع من کنار برو! ولی جریان برعکس شد و کمیته انتقالی صلاحیت علی‌آبادی را تایید نکرد و من شدم رئیس فدراسیون فوتبال، به نظر من بهترین شغل مدیریتی در ورزش دبیر کلی کمیته ملی المپیک است، هم راحت است، هم سفر زیاد دارد و هم نیاز نیست دائم با علی دایی درگیر باشی!

نظرسنجی فردوسی‌پور کارمان را سخت کرد

رای قاطع مردم در نظر سنجی برنامه نود مبنی بر انتخاب مربی خارجی بزرگ برای تیم ملی، دست مدیران فدراسیون را برای انتخاب دیگری بسته است. کفاشیان می‌گفت: «به‌نظرم این کار کمکی به ما نکرد من اعتقادم مربی ایرانی است ولی با این وضعی که نود به وجود آورده قبول کنید در این فشار رسانه‌ها و افکار عمومی هیچ مربی ایرانی جرأت ندارد وارد شود و هدایت تیم ملی را قبول کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین