کد خبر: ۱۲۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۴
در همایش «جنگ‌ها برای صلح»

احمدی‌نژاد: در اوج اقتدار، منشور کورش را داشتیم که برده‌داری و چپاول ملت‌ها را ممنوع کرده است

مأموریت امروز ایران، برافراشتن پرچم عدالت و عشق است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد عدالت‌ و عشق و محبت را ماموریت و پیام ملت ایران به همه بشریت دانست و گفت: زمانی صلح پایدار در جهان برقرار خواهد می شود که عدالت و عشق و رحمت به مطالبه همه انسان ها تبدیل شود. 

به گزارش آفتاب به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در همایش دانشجویی "جنگ‌ها برای صلح" با تاکید بر اینکه خدای متعال انسان را برای صلح، آرامش و کمال خلق کرده است، اظهار داشت: خدای متعال برای آرامش انسان دو عنصر عقل و عشق و محبت را در نهاد انسان قرار داده است.
عقل میزان و معیاری است که خوبی را از بدی، مسیر درست را از مسیر انحرافی و جنگ را از صلح تمیز می‌دهد و عشق و محبت نیز عنصری است که اگر قلب انسان‌ها سرشار از آن باشد، ریشه جنگ‌ها سوزانده خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که عقل‌ها از تنظیم خارج شوند و قلب انسان‌ها از عشق و و محبت تهی شود به همان میزان خطر جنگ افزایش می‌یابد. 

احمدی‌نژاد افزود: جنگ‌ها نوعا یا برای سلطه یا برای گسترش سلطه هستند البته جنگ مقدسی هم وجود دارد و آن دفاع در برابر متجاوز و ایستادگی در برابر ظلم است. 

وی اظهار داشت: قریب به اتفاق جنگ‌ها توسط حاکمانی برپا شده است که عقل و دل آنها از تنظیم خارج شده است؛ اگر عقل کسی در چارچوب درست قرار داشته باشد محال است که به تجاوز و سلطه‌گری مبادرت کند چرا که تجاوز را سقوط از شان انسانی می‌داند. 

احمدی‌نژاد افزود: جنگ‌ها را حاکمانی به راه انداخته‌اند که دل‌های‌شان از محبت نسبت به انسان‌ها خالی بوده است و این افراد به میزانی که از عشق و محبت دور بوده‌اند به همان نسبت جنایت کارتر و متجاوزتر بوده‌اند. اینکه سرزمینی را بدون هیچ دلیلی به اشغال درآورده و هیچ حقی برای مردم آن سرزمین قائل نیستند و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند و در مسیر تجاوزطلبی خود از بمب‌های شیمیایی و اتمی استفاده می‌کنند نشاندهنده آن است که آنان از عشق و محبت تهی هستند. 

وی خاطرنشان کرد: بی‌عدالتی و ظلم عامل اصلی خارج شدن عقل و قلب انسان از مسیر درست است چرا که نقطه اصلی اثرگذاری ظلم بر روی عقل و قلب انسان‌ها است. ظلم و بی‌عدالتی، کینه ورزی را گسترش داده و عشق و محبت و عقل را از تنظیم خارج می‌سازد. 

احمدی‌نژاد بی‌عدالتی را بزرگ‌ترین دشمن بشریت دانست و گفت: ریشه همه جنگ‌های عالم بی‌عدالتی، ظلم، خودخواهی و برتری‌جویی است و بالاترین تاثیر ظلم اولا به عامل برتری‌جویی و ثانیاً به دیگران وارد می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: زمانی جنگ‌ها ریشه‌کن شده و صلح واقعی مستقر می‌‌شود که عدالت مستقر شود، عدالت محبت‌آفرین بوده و دل‌ها را به هم صمیمی و کرامت انسانی را احیاء می‌کند. 

احمدی‌نژاد گفت: عدالت کامل و حقیقی را کسی می‌تواند برپا کند که عقلش کامل بوده و دل و وجودش سرشار از عشق و محبت باشد و این کسی جز انسان کامل نیست. 

وی خاطرنشان کرد: انسان موجودی جهانی است و به هر میزان که در دایره قبیله رنگ و نژاد و مرزهای اعتباری محصور شود به همان نسبت از عدالت و عشق دور خواهد ماند چرا که محصور بودن در آن، زمینه زیاده‌طلبی و خودخواهی را افزایش داده و تحرکات شیطان را زیاد می‌کند. محدود بودن انسان ظلم است و ظلم نیز به جنگ می‌انجامد. 

احمدی‌نژاد گفت: زمانی صلح پایدار برقرار می‌شود که در همه جهان صلح حاکم باشد زیرا که جهان شبکه و نظام به هم پیوسته‌ای است که اگر در نقطه‌ای جنگی اتفاق بیفتد آثار آن کل جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد همچنان که جنگ عراق و افغانستان امنیت و اقتصاد جهانی را متاثر کرد. 

وی گفت: صلح پایدار زمانی برپا می‌شود که عدالت پایدار باشد و زمانی عدالت پایدار وجود خواهد داشت که قانون و حاکم عادلی وجود داشته باشد. 

احمدی‌نژاد افزود: برای استقرار صلح پایدار باید به دنبال حاکمی بود که همه وجودش عشق و محبت باشد و اگر کسی خارج از این حیطه به دنبال صلح باشد در سراب خواهد بود. 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در 200 سال اخیر پرچم‌های زیادی برای صلح و امنیت برافراشته شده و مدعی شدند که به دنبال جهانی سرشار از عدالت، آزادی و کرامت انسانی هستند ولی همه آنها یکی پس از دیگری فرو افتادند. 

وی گفت: مارکسیست‌ها و سرمایه‌داران با شعار عدالت و کرامت انسانی و آزادی روی کار آمدند غافل از اینکه اگر کسی در درون خود به عدالت و آزادی نرسیده باشد نمی‌تواند در جهان صلح و آرامش برپا کرده و بشریت را آزاد کند. 

احمدی‌نژاد گفت: کسانی که برای ترمیم نواقص اقتصادی خود در عراق و افغانستان جنگ برپا می‌کنند نمی‌توانند آزادی و کرامت را به بشر هدیه کنند چرا که اینان در درون حقارت‌های خود اسیر هستند. 

وی تصریح کرد: برپایی صلح پایدار نیازمند کسانی است که از همه قل و زنجیرها آزاد باشند و خداوند متعال چنین افرادی را در مسیر بشریت قرار داده است و پیامبران الهی همگان را به موعود و آمدن کسی که همه وجودش عشق و عدالت است وعده دادند و بی‌تردید او خواهد آمد و با کمک انسان‌ها عدالت را مستقر و عشق و عقل‌ها را کامل خواهد کرد و در این صورت دیگر زمینه‌ای برای جنگ وجود نخواهد داشت. 

وی بشارت موعود را وعده تمامی پيامبران الهی دانست و گفت: موعود يار انسان‌هاست و عاشق آنهاست و با كمک خود آنها عدالت را مستقر می‌كند كه در اين صورت عشق و عقل كامل می‌شود و زمينه‌ای برای جنگ وجود نخواهد داشت.

وی با طرح اين سوال كه چرا ايرانی‌ها از اين قضيه پشتيبانی می‌كنند و آن را مطرح می‌نمايند؟، گفت: اين مقوله يک نگاه ناسيوناليست و طايفه‌اي نيست و يک مسووليت است و ماموريتي كه برآمده از يک تاريخ مقاومت و ايستادگی است.

وی ادامه داد: ما ملتی هستيم كه در تاريخ‌مان ثبت نشده كه حتی در مقطعی كوتاه به دنبال تخريب و تجاوز عليه ملت‌ها باشيم و در اوج اقتدار اين منشور كوروش را داشته‌ايم كه برده‌داری و چپاول حقوق ملت‌ها را ممنوع كرده است.

وی افزود: مطالبه عدالت در طول تاریخ در صدر مطالبات ملت ایران بوده است به طوری که حتی حاکم ظالم هم برای اینکه خود را همراه مردم ایران نشان دهد خودش را عادل می‌نامد. 

احمدی‌نژاد گفت: عشق خمیرمایه فرهنگ این سرزمین است و ملت ایران همواره به دنبال عشق و عدالت برای همه ملت‌ها بوده‌اند و از معدود ملت‌هایی هستیم که همواره داشته‌های خود را سخاوتمندانه با سایر ملت‌ها شریک شده‌ایم. 

دکتر احمدی‌نژاد گفت: با افتخار می‌توان اعلام کرد که ملت ایران همیشه موحد بوده و جزو معدود ملت‌هایی هستیم که دین برتر را آگاهانه و با آغوش بازپذیرفتیم و همه اینها به خاطر عدالت‌طلبی و عشق ومحبت ملت ایران است. 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد ملت ایران با همه مظلومان عالم احساس همدردی می‌کند و خواستار عدالت، صلح، کرامت و احترام به حقوق همه ملت‌ها است. ما حتی از اینکه سربازان متجاوز در عراق و افغانستان کشته می‌شوند، ناراحت هستیم. 

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: تا زمانی که نظامات ظالمانه حاکم باشند بشریت به صلح پایدار نخواهد رسید و زمانی صلح خواهد آمد که همه انسان‌ها محترم، عزیز، مهم و اثرگذار شمرده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین