کد خبر: ۱۲۲۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳

مرگ 2600 معتاد در 10 ماه گذشته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: براساس آمار منتشره از سوی پزشکی قانونی کشور در 10 ماه امسال دو هزار و 633 نفر بر اثر سوء‌مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 129 نفر زن هستند. 

دکتر مجید ابهری افزود: بر اساس این آمار استانهای تهران و فارس در صدر قرار داشتند.

به گفته وی، با توجه به ساماندهی مناسب کارتن‌‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، خوشبختانه امسال در سرمای شدید، سرمازدگی و یخ‌زدگی این افراد به حداقل رسید.

این آسیب‌شناس به ناخالصی‌های موجود در مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی اشاره و تاکید کرد: مخلوط کردن انواع مواد مخدر از مدفوع انسان تا خون حیوانات در تریاک و انواع قرص‌های روان گردان درهروئین، همچنین استفاده از اسیدهایی مانند لوله‌بازکن‌ها در تولید شیشه و تریاک باعث مرگ بیشتر معتادان شده است.

ابهری گفت: عفونت‌های ناشی از تزریق از یکسو و اقلام تقلبی از سوی دیگر و بیماری‌های ریوی و گوارشی و خونی و همچنین ابتلا به ویروس HIV مثبت دلایل اصلی مرگ این معتادان بوده است.

این متخصص علوم رفتاری افزود: از آنجا که بسیاری از این افراد دارای فرزند و همسر بوده مرگ آنها باعث بروز لطمات عاطفی در والدین و خانواده آنها می‌شود.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی در مورد خطرات اعتیاد و ایجاد امکانات ارزان می‌تواند علاوه برجلوگیری از مرگ تعداد بیشتری از معتادان، باعث ساماندهی بازار آشفته ترک اعتیاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین