کد خبر: ۱۲۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
با اشاره به تحولات منطقه و به ویژه بحرین و لیبی

جلالی: سرکوب مردم با استفاده از نیروهای نظامی یک جنایت است

حکومت‌ها باید در مقابل خواسته مردم کنار بروند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیسیون که با حضور وزیر امور خارجه و معاونین آن که به میزبانی وزارت خارجه انجام شد، گفت: بحث‌های مختلفی در این جلسه در خصوص مسائل منطقه ای و تحولات منطقه ای داشتیم و وزارت خارجه نیز نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کرد.

وی افزود: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تحولات منطقه بنیادی است و در اصل این پدیده پدیده اسلام خواهی و با شعار دینی است که به شکل قوی در حال پیشروی در منطقه است.

جلالی گفت: مردم منطقه به دنبال دموکراسی‌خواهی و حضور مردم در تغییر سرنوشت و رهایی از رنج تاریخی تحقیری که از ناحیه غرب بر آنان تحمیل شده است هستند.

وی ادامه داد: همچنین تناقضاتی در سیاست غرب نسبت به تحولات منطقه وجود دارد به گونه‌ای که از طرفی غرب شعار دموکراسی‌خواهی را در دنیا سر داده است و از سوی دیگر از خشن‌ترین و مستبدترین حکومت‌ها در منطقه در چند دهه گذشته حمایت کرده است.

نماینده شاهرود با بیان اینکه این پدیده بسیار قابل توجه است ابراز امیدواری کرد که مردم مسلمان منطقه بتوانند حاکمیت سرنوشت خود را به دست بگیرند و به حکومت‌های مستبد منطقه نیز به نوعی منافع مردم را فرای منافع غرب بپذیرند و از صحنه سیاست کنار بروند.

جلالی با بیان اینکه کشتارها در کشورهای منطقه به ویژه لیبی محکوم است، افزود: در جلسه گذشته کشتار مردم با سلاح و ایستادن در مقابل مردم با استفاده از نیروهای مسلح نشانگر کمال خودخواهی است و مجلس نیز این موضوع را محکوم می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: قذافی با بهره گیری از نیروهای نظامی و عدم کناره‌گیری لیبی را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ارزیابی تان از حضور نیروهای ویژه عربستان در بحرین چیست، گفت: ما با حضور هرگونه نیروی نظامی و سرکوب مردم مخالف هستیم و این حرکت بسیار غلطی است که توسط کشورها انجام می‌شود که اقدام به آوردن نیروهای نظامی از کشورهای دیگر برای مقابله با مردم خود می‌کنند.

جلالی اینگونه حرکات را جنایت خواند و افزود: حکومت‌ها باید در مقابل خواسته مردم کنار بروند.

وی همچنین با اشاره به بحث‌های حاشیه‌ای در بحرین مبنی بر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی وجود دارد، گفت: خوشبختانه مردم این موضوع را درک کرد‌‌ه‌اند و با اتفاقی که چند روز در بحرین افتاد و شیعه و سنی در کنار هم حضور یافتند توطئه‌های دشمن را در این خصوص خنثی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین