کد خبر: ۱۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹

مشایی: برای حضور در جشن نوروز سازمان ملل به آمریکا سفر می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان این‌که امسال در سازمان ملل توسط ایران و چند کشور دیگر مراسمی به مناسبت نوروز برگزار خواهد شد، از شرکت در این مراسم که ایران نیز به آن دعوت شده به عنوان دلیل سفر خود به آمریکا در 27 اسفند، نام برد. 

اسفندیار رحیم مشایی درباره سفر خود به آمریکا در 27 اسفند، با بیان این‌که این سفره هنوز قطعی نشده، گفت: سال گذشته سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرد و ما نیز به عنوان کشوری که نوروز جزو تاریخ ما محسوب می‌شود و برایمان اهمیت دارد در این زمینه مسوول هستیم. 

وی افزود: قبلا در کشورمان این جشن برگزار می‌شد و هم‌چنین در برخی دیگر از کشورها، با توجه به این‌که سازمان ملل، نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرده، امسال در سازمان ملل توسط ایران و چند کشور دیگر مراسمی به این مناسبت برگزار خواهد شد و از ما نیز جهت حضور در این برنامه دعوت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: معتقدیم که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و اندیشه‌ی آرمانی ملت ایران را مطرح کنیم. 

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری جشن جهانی نوروز در هفتم فروردین ماه در تهران گفت: برای حضور در این جشن دعوت‌هایی به عمل آمده و چندین رییس‌جمهور شرکت می‌کنند و مسوولان برخی دیگر از کشورها حضور خواهند داشت. این جشن در هفتم فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد و در روز هشتم فروردین ماه نیز همایشی با حضور عناصر فرهنگی و شخصیت‌های برجسته‌ی فرهنگی داخل کشور و چندین مهمان خارجی از کشورهایی که در آن‌جا نوروز جشن گرفته می‌شود و یا در مورد نوروز اقداماتی انجام داده‌اند، برگزار خواهد شد و این همایش نیز به مانند جشن جهانی نوروز در تهران خواهد بود. 

مشایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که گفته می‌شود او و آقای رییس‌جمهوری در جریان سفرقم، دیدار محرمانه‌ای با چندین تن از علما داشتند، گفت: من در سفر به قم حضور نداشتم و در مورد آقای رییس‌جمهور نیز بعید می‌دانم چنین ملاقات‌هایی انجام شده باشد. 

رییس دفتر رییس‌جمهوری هم‌چنین در پاسخ به سوالی در مورد تشکیل شورای مشاورین روحانیت رییس‌جمهوری، گفت: این پیشنهاد به آقای رییس‌جمهور مطرح شده که کسانی که از طرف دولت با روحانیت تماس و ارتباط برقرار می‌کنند، افراد متعددی باشند، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد آن گرفته نشده و کسانی نیز در این زمینه مطرح هستند، ولی تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است. 

گفتنی است مشایی این گفت‌وگو را در حاشیه‌ی بازگشت از قشم با خبرنگاران انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین