کد خبر: ۱۲۲۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰

2 رآكتور ژاپن با موفقيت سرد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس استان «میاگی» در ژاپن در گزارشی یادآور شد که شمار تلفات سونامی و زمین لرزه جمعه در مناطق بحران به 5 هزار نفر رسیده است. 

همچنین کشورهای روسیه، آمریکا و سایر کشورهای جهان گروه‌های جستجو و کمک به این کشور اعزام کردند. علاوه بر این، ده‌ها هزار نفر از سکنه اطراف نیروگاه اتمی «فوکوشیما» هم منازل خود را تخلیه ‌کرده‌اند. 

بر اساس اعلام دپارتمان مدیریت بحران این کشور، در پی وقوع دو انفجار در این نیروگاه تاکنون 11 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین مرگ یک‌هزار و 833 نفر تاکنون تایید شده و آمار 5 هزار نفری به نوعی تخمین‌زده شده است. 

دو رآکتور با موفقیت سرد شد 

آژانس خبری جی‌جی ژاپن در گزارشی از سردشدن موفقیت‌آمیز دو رآکتور در مجموعه «دای نی» خبر داد و اعلام کرد که برای سیستم‌ خنک‌کنندگی این مجموعه از آب دریا استفاده شده است. 

بر اساس این گزارش این مجموعه در نزدیکی نیروگاه «دای ایچی» در «فوکوشیما» قرار دارد. 

نجات معجزه‌آسا یک مرد 65 ساله شناور در اقیانوس 

«هیرومیتسو شینکاوا» مردی 65 ساله است که در پی وقوع سونامی با امواج به داخل اقیانوس برده شد. 

این مرد روز گذشته با تکان‌دادن یک پرچم قرمز رنگ، نظر ماموران امداد را که با بالگرد در محدوده در حال گردش بودند، جلب کرد و در نهایت آنان او را در حالی که برروی سقف باقی‌مانده از منزلش در اقیانوس روان بود، نجات دادند. 

این مرد 65 ساله در استان زلزله‌زده «فوکوشیما» زندگی می‌کرد که با وقوع سونامی 16 کیلومتر دورتر در آب‌های اقیانوس به دام افتاد.
 
علاوه براین، همسر وی نیز همچنان مفقود است و از زمان وقوع زمین لرزه و سونامی تلاش برای یافتن وی ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین